lördag 9 juli 2011

Inte så smickrande innetofflor, men alla hade likadana på sig, så det spelade inte så stor roll iaf!

En"sängkammar"bild...jättemysigt rum lite compactliving.

Vi tittade i vin listan och jag höll på att få hjärtsnörp! En flasak vin för tre tusen kronor, aaaaahh é det klokt...nä vi tog billighetsvarianten, den kostade "bara" typ 500kr!

Peter åt lamm med potatisgratäng och det var riktigt gott...

Jag tog entricote med stekt nypotatis och tryffelsås...behöver jag tala om att jag skulle ha köttet mycket rött men inte blodigt. Oj, oj, oj det var så vansinnigt gott, går ej att beskriva, smälte i munnen!

Frukost buffén gick inte av för hackor, massa gott. Såklart blev det stekt bacon och äggaröra.



Helt underbara två dagar i Ystad, vi har ätit, druckit, myst bara vi två, badat, relaxat, umgåtts och bara varit...
Gårdagen inleddes med incheckning och sedan våra behandlingar. Peter floatade och fick massage. Jag fick kroppspeeling och aromamassage, helt underbart!
Efter behandlingarna så låg vi i mysiga dubbelsängar med tunt flor som hängde runt sidorna och bara var, jag läste lite i min bok och vi mös tillsammans.
Vid åtta så gick vi till resturangen och tänkte ta en drink innan maten, men vi hade tur och vi fick ett bord direkt ist. Maten var magnifik...helt underbart gott både förrätt, huvudrätt och desserten. Peter tog tiramiso och jag sorbet, men Peters slog min sorbet med flera hästlängder!!!! Inte klokt har aldrig smakat så god tiramiso...
Sov gott i vårt lilla rum under natten och gick upp för att äta frukost vid nio, vi checkade ut från rummet strax innan elva. Och resten av dagen tillbringade vi tillsammans på spat, badade både "isvak", bubbel och vanlig pool, bastade, och solade i massor. Peter tog en promenad längst stranden...
Och när vi skulle åka iväg tänkte vi ta en liten lunch på Fritidsbaren, men det var så mkt folk att vi bara köpte deras goa wienerbröd med hem. Dock satt vi en stund längst strandpromenaden och njöt i sommarsolens värme!
Behöver jag säga att vi saknade kidsen och djuren...jodå i massor. Borta bra men hemma bäst!

1 kommentar:

Kim sa...

Jag sa ju att det va ett mysställe!!! Så härligt att ni hade det fint och bra! Och GRATTIS i efterskott!! // Kramen!