onsdag 26 maj 2010

Kan ni gissa vad som har hänt idag??? Jo minsann så har Jennifer lärt sig att cykla!!!
Och hon är såååå lycklig, så att det var tur att hon hade hjälmen på sig annars hade hennes smile delat huvudet på henne...
Jag har som bekant inte detta tålamod att vara super pedagogisk (när det gäller mina egna kids, av någon anledning?) så det var lilla Moster som fick rycka ut. Sagt och gjort så tränades det ner till Montessoridagiset på norrskogsvägen och se, sen var det klart!! Hon kunde själva!
Hon skrek till alla vi mötte - Titta jag kan cykla helt själva!!! Utan stöd!! Titta, TITTA!!!!
Och visst så hade jag mutat henne lite eftersom hon inte har vågat riktigt, så jag sa att hon skulle få en tjuga och ändrade mej sen till två guld pengar, sagt och gjort... hon lurade av mej 40kr, jag hade ju sagt en tjuga OCH två guldisar!! Hur gick detta till?

En ny cykelhjälm ska det bli och såklart står lila högt i kurs fortfarande.

...och en ny cykel, eftersom den andra är för liten hon slår nästan i knäna när hon cyklar. Så efter jobb och skola i morgon blir det Biltema och införskaffa cykel, cykelkorg, lås, cykelhjälm och lysen. Blir lite mer än de där 40kr...
Men har man lovat så...
Ha en mysig kväll & kramar på er ;O)

(Bilderna har jag tagit på Biltemas hemsida http://www.biltema.se/)


1 kommentar:

nettan sa...

man får offra lite i livet ..jag kan cykla men önskar mig en ny .. och ag fyller ju år snart....kram