fredag 7 maj 2010

Världens duktigaste tjej har fått diplom från Funky Kidz, dom var jätteduktiga allihopa!!!

Så här fint var våran kamin lastad på lastbilen från fraktbolaget!!! En liten låda under och sen en stor paket (J-VLA tung och ostadig) snett och vingt var det och han som levererade kunde inte ta ner det stora paketet!!!! Dessutom upplös han mej att om jag skrev på så var det mitt ansvar om något gick sönder...

Hur korkade kan man vara!!!! Inte ens jag hade pallat upp det på detta viset... Helt korkat, så jag fick ringa till Peter som fick köra hem från Malmö och vi fick be grannen om hjälp att lyfta ner paketet.

Litta tungt!!!! Täljstenen väger en hel del, fråga Peter om det inte stämmer, haha haaa!!!

Väääldigt viktigt med att det blir riktigt tätt så inte röken kommer in.

Nöjd man.


Och det färdiga på plats.... Shit vad bra det kommer att bli.

Och vilken tur att vi har Världens bästa Syster Yster och Tompa som har hjälpot oss jättemycket, trots att dom har mega mycket själva!! PÖSS!! Och Tack ;O)

Nu ska väggarna slipas en sista gång, målas i vitt bruten med grått, elementen målas( som har hängt över mej skitlänge, blir aldrig färdig att måla dom...), tapeter ska väljas, innertaket ska upp och....

Sen kommer det riktigt roliga - att möblera. Alla möblerna ska inköpas soffa, matta, bokhyllor, ett skåp el dyl under tv som ska sitta på väggen. Ja, jag kan se det framför mej nästan!!

Har druckit nått fantastiskt gott i kväll, Bacardi Breezer Tropical Watermelon.......

Säger bara guuuudagott!!!!!!!!!


Så nu kommer jag att sova som en liten nöjd ängel!!
Avslutar dagen med en bild på våran bröllopstårta, som jag hittade på datan när jag satt och fixade bland alla bilderna. Den är gjord av en helt underbar människa, som jag dessvärre glömt bort namnet på (sjukt glömsk för tillfället?!). Men stället heter ultimatecake, och finns på Kärleksgatan i Malmö numera! Kolla in länken... http://www.ultimatecake.se
Och såklart kan man ju se att det är vi... Kricka nederst på stenarna och tittar på änderna, Kidsen på nästa våning med sina finkläder, och jag och Peter överst, Peter med golfbagen och vi stå såklart på en golfgreen med flagga och allt, och jag har hagelbössan på axeln(syns inte så bra framifrån men den var tjusig!) God var den oxå!!!

4 kommentarer:

nettan sa...

kommer bli så fint... vi väntar på inbjudn ..... kram

Kim sa...

så duktiga ni e.. hela gänget!!! -och den där tårtan minns jag. helt fantastisk!!! // Kraaam!

Vildandsmamman sa...

Även jag minns tårtan - tjusig värre!!!!
Kram till er alla :)

LCHF sa...

Vilken gullig tårta!!!!