torsdag 22 juli 2010

Borta bra men...
Som en klasskamrat skrev på sin blogg, så säger jag detsamma... som den polisdotter jag är så skriver jag naturligtvis inte att jag ska åka bort på semester, utan talar om att vi har varit borta sen i måndags jag och familjen.
Vi for mot Blekinge och har bott hos Peters arbetskamrat där. Öland har fått sig ett besök oxå och djurparken med. Var rättså besviken på djurparken, tycker nog att Kolmården slår dom med hästlängder. (Jag är dock ingen älskare av djurparker, men får en konstig känsla att vi hjälper till att se til att dom har det bra?! Man brukar ju kunna lägga ett bidrag i insamlingsburkar. Och kanske inte fel att kidsen får lära/se hur djuren ser ut! Vet inte men så känner jag. Iaf i dag...)
Badlandet var helt ok och kidsen älskade karusellerna, Peter & jag åkte med i en med resultat att vi mest mådde illa!!! Hahahaa ;O)
Kvällarna tillbringades på vårt "hotell" i lånad husvagn utanför arbetskamraten dock med all inclusive... Inte fel det heller!!
Vi avslutade dagen med marin museet i Karlskrona, liiite segt och liiite tråkigt... men vi fick vår belöning i form av glass. På Glassiären i Karlskrona snacka om bauta glassar en smak motsvarade tre kulor så ville man ha tre smaker blev det nio kulor glass toppade med mjukglass och vispgrädde (om man ville)!!!!!
Jag nöjde mej med två smaker... rom/russin och något med nötter i... MUMS!!
Vi avslutade dagen med att åka hemåt, tänkte övernatta på hotell i Karlshamn... meeen där var festival och allt var bokat... Europe var där och spelade bland annat. Vår vanliga tur ;O) Men vi överraskade bekantas föräldrar som bor i Karlshamn och det var väldigt uppskattat.
Tänkte att vi tar och övernattar någon annan stans på vägen hem, men tji fick vi allt var bokat ända bort till Kristianstad... Så vi sket i det och körde hem och sov i mamma & pappas lägenhet ist, för huset var ju upptaget! Som det kan bli...
Bilder får nog komma sedan...

Kram & skönt att vara hemma!!

Inga kommentarer: