onsdag 22 december 2010

Min man är inte bara "ett svin" utan ibland på jularna blir han en ren oxå!!!

Min kär scooter får stå ute, dock under tak i vinter den stackaren...




Hohohohoo, nu närmar sig julafton med stormsteg! Kidsen är så förväntansfulla(ja, jag med!!) Har varit ute i god tid, som nästan alla andra år då, och varit igår och handlkat julklappar! Kan upplysa er om att det var några andra som oxå var ute och shoppade!!! Hahaaa haa, men det gör inget, vi hade trevlugt jag syrran och kidsen, och nu har jag bara två klappar kvar att fixa. Förutom till mej själv...och jag önskar mej ett par nya fina skinnhandskar!
Men först så ska jag arbeta lite på dagen imorgon, sen kommer Nettan och fixar Peters fötter. Ska hinna med att julabaka hos systeryster med, ett måste varje jul, såklart.
Någonstans däremellan så borde jag hinna med en vaxning oxå(hur det nu ska gå ihopa? Någon sa till mej att jag skulle varva ner lite och sakta in farten lite...smarta människa, skulle kanske anmäla mej till hans kurs!)
Och idag så har mannen gjort mej lite förundrad igen!!! Han har bakat pizzabullar, köpt en julskinka och griljerat den...igår dammsög han och idag med på ovanvåningen!!! Tvingar mej att inte fundera på om han har köpt en alldeles för dyr julklapp till sig själv...eller tagit sönder något dyrbart eller något annat som jag inte vill veta........
Min kära vänner, det snöar igen!!!! Jättevackert ute tyvärr så kommer det ju lite andra tråkigheter iom det oxå, och med tanke på att detta är den mest olycksdrabbade helgen på hela året med mycket trafik ute på vägarna, så tänk på att köra försiktigt!






Önskar Er Alla en riktigt God Jul
Ger er alla en jättestor julakram // JonteJenna

Inga kommentarer: