måndag 6 december 2010

Steg upp tidigt idag, och har hjälpt syster yster på hunddagiset. Har avslutat fjärde rundan för ett tag sedan, så nu ska de första hundarna ut igen och kissa sedan blir det "lunch-vila" på dagiset. Och jag ska göra en djupdykning i kylen, undrar om det inte var lite fläskfilé som jag skymtade där i morse!
Hur har helgen varit då? Tja, jag inledde ju som sagt min lediga torsdag med att bli inbeordrad på jobb, så det blev kvällstjänstgöring för hela slanten. Det är nackdelen med att bo i samma kommun som man arbetar i...iaf när det är snökaos och folk inte kan ta sig till jobb. (jag kan ju alltid gå om det skulle vara...)
Lediga på fredagen då hann jag fixa lite i stan fick köpt nya lite tjockare underställsbyxor på Stadium av märket CRAFT. Helt klart att rekomendera -I love them... hoppar i dom så fort jag kommer från jobb!
Var en sväng inom Svågertorp och inhandlade en ljusslinga till flaggstången som ska se ut som en upplyst julgran när det är mörkt, ser tjusigt ut iaf på bild... har inte satt upp den än har fått info om att det tog ganska lång tid att sätta upp den pga lite mkt sladdar och dyl...(sätter Peter på det ist, kanske?)
Sen hade vi lite mys hemma hos mej framför brasan till Idol, jag, syrran och kidsen, Sabina och hennes kids och ett gäng doggs! Jag fick högsta betyget av Kalle som tyckte att vi hade det fint hemma hos oss(go kille det, han gillar vi!!)
Jobbade lör, sön = helt ok...

Ikväll är det kursavslutning på L&A:s Hundkörskola hoppas att vi slipper regn & snö denna gången!

Tjipp hade det bäst!!

Inga kommentarer: