tisdag 2 februari 2010

Snö, snö, snö...

Vet inte om jag ska skratta eller gråta över snön längre... Men nu tycker tom jag att det räcker!
Var på gränsen att få gå hem från jobb i kväll, men bara en stund innan jag skulle sluta så ringde Peter och sa att dom just hade plogat ute på våran väg, så nu var det fritt fram.
Bara timmarna innan så var det bara snövallar överallt och det gick inte att ta sig fram med vanlig bil iaf.
Det blir till att å upp tidigt i morgon och kanske pulsa till jobb... Vi får se.
Jonathan har varit och provat på att spela handboll idag, och han sa till Peter -" Detta är nog min nya favorit-sport!!" Hoppas att det är det oxå, dessutom är han ju både höger & vänsterhänt numera(*efter att varit gipsad i nästan fyra veckor) Och det var tydligen väldigt positivt enl. tränaren.
Jennifer har varit och klippt sig igår, hon har ju tjatat om att klippa sig som moster. Vilket jag inte vill, hon har ju så fint långt rött hår! Men nu fick vi enats om att vi möttes på halva vägen, så numera är håret lite kortare än axel-långt. Hon blev sååå söt, och är enligt henne själv mycket vacker! (*det tyckte vi iofs redan innan) Och hon har tillbringat en del tid framför spelen och apat sig!!! Fick till och med mej att platta det lite i morse innan hon åkte till skolan...

Jag har varit hemma hos Nettan idag och druckit en kopp kaffe (så klart!!) och snackat lite skit(så klart!). Hon fick en sååå fin bukett med två olika röda buntar tulpaner. Dom är verkligen fina, tulpaner! När vi snackat ett bra tag så började det att snöa så det var bäst att ta sig hemmåt igen.
Jag har oxå klippt mej idag, blev sådär. Jag ska gå någon annanstans nästa gång, det blev inte helt godkänt. När jag fick drat igenom efteråt så är det väldans ojämnt klippt och tyvärr ett felklipp oxå. Att jag inte kan hitta nån som jag tycker är riktigt bra. Men så är det när man blir gniden, det kostade ju bara 160 riksdaler, man får vad man pröjsar för som sagt! Ja, ja det växer ju ut och tur är väl det, ha hahaha!!!
En mycket go och smart arbetskamrat sa några mycket väl valda råd till mej häromkvällen, så nu har jag bestämt att jag ska säga upp mej hos vv och bara vara sund istället och träna (det är jag bra på!) Och kanske pulvra lite då och då och följa vv kost råd lite samtidigt. Dessutom ska jag och syrran jaga varandra med blåslampan och kanske väga oss tillsammans! Så det så!!!!
Jag har sagt det förut, hon kan gott dela med sig av sin smarthet, hahaha haha(spara lite kvar bara!)

Nä, nu blir det bingen om ett tag ska titta på csi först bara...

5 kommentarer:

nettan sa...

jag håller med den goda arbetskamraten ... . kram och tack än en gång för blommorna ... kanske jag kan pappa dig lite ...

LCHF sa...

Tycker att du gör helt rätt! Du är ju himla flitig! det kan du vara utan vv oxå!
var klippte du dig nu?

jennyka sa...

du är på helt rätt väg , släpp stressen med ww!

Jag är tjatig:) men Hair moment på Länsmansvägen är sååå bra, kostar iofs 330,- men Marie är riktigt bra, få det exakt som jag vill ha det varje gång!
Jennifer blev kanon fin

Kramis!

nettan sa...

klart du är min solstråle men du är ju inte här var dag ;-(
kram

JonteJenna sa...

Tack alla!
Helene: Jag klippte mej på fd. Hugos herrar brevid Hair4U.
Nettan: Nej om jag kommit till dej varje dag hade ditt kardemummakaffe varit slut!! Haaaha!