söndag 29 augusti 2010


Eftermiddagen har tillbringats på Laserdome i Malmö med fjorton förväntansfulla killar... dom var så speedade när det var dax att dom bara skrek!!!
Många fina presenter fick Jonathan och han var väldans nöjd förutom att han inte hade så bra resultat som han hade velat på själva tävlandet. Men man kan ju inte få allt!
Hem och fixade lite käk, det satt inte alls fel ska jag säga.
Snart blir det en kopp java och tv, kan rekommendera kanal5 klockan 21.00 mycket bra deckarserie.
Men innan dess skall två kids kommenderas i säng inför morgondagens skola, och jag (*usch!!!) ska förbereda mej för arbets-start!!! VÅNDAS!!!! det kan man väl säga att jag gör...
Tänk om, om fanns...då hade jag önskat att om jag var ekonomiskt oberoende då hade jag kunnat idka ideellt arbete hos syrran. Men drömmar det kan man aldrig bli av med och ingen kan ta dom ifrån en heller!
Så jag fortsätter att drömma... som dom säger -"plötsligt händer det!!!!!!"
Jakt & fiskemässan har oxå fått ett besök i lördags, jag fyndade en ny skytteväst i märket Beretta för endast 300kr, vilket är ett kap för på andra ställen så låg priset på 800-900spänn för samma väst!! Helt ok! En ny kortärmad skjorta och tre par raggisar kom med hem oxå.
Dessutom så drack jag tre stycken stora kaffe latte (*riktiga gjorda enligt konstens alla regler, inte nått skit mao.) á 45 kr stycket , så jag hade kunnat köpa mej nästa fyra paket kaffe för dom pengarna ist!!! Ha hahaaa ja tänk vad dom kan ta betalt när man inte har så mkt annat val!!!
Tyckte iofs att de var värda summan, riktigt goda!!
Var dock inte lika nöjd med mässan i år som jag brukar vara...allt var lite som det alltid brukar vara, inget nytt direkt! Man borde nog ta och hitte på nåed nytt...
Men det blir mässan nästa år oxå såklart, "same precide as last year" ( vet ej om det är rättstavat men man kan läsa och förstå ändå!!)
Nä, tjingeling ;O)

1 kommentar:

nettan sa...

Ja vilket kaffe..... jag hann med 2...och vi håller med mässan börjar bli tråkig ... och så detta regn ... lite fick jag oxå shoppat .. dock utan att öppna min egen plånbok.. den spar jag till moltex i dag ... kram