onsdag 6 oktober 2010

Jennifer på uppvaket efter att hon har fått den utlovade Piggelin glassen, nöjd och glad. Och ont det hade hon ju bara lite sa hon.
Foto på Jennifers 7 års dag, den kommer inte förrän nu. För att vi har ju varit utan data-skärm i nån vecka. Men ett stort grattis till den stora tjejen!! Älskar dej, gumms!
-------------------------------------------------------------------------------*********************************************************************
Då var vi hemma igen efter op i Trelleborg. Allt har gått bra, tack och lov.

Vi kom upp till inskrivningen och fick sitta i ute i korridoren tillsammans med en hel massa andra barn som skulle få insatt rör i sina öron, dom gör det typ på löpande band...
Satt och väntade i mer än en hel timma, och det vill jag lova är inte lätt när man inte har fått nån frukost!! Men tillslut blev det Jennifers tur, när vi kom in på op-rummet så blev Jennifer jätteledsen och väldigt skärrad den stackaren. Hon kom ihåg förra gången då hon fick satt i rören och hade mycket ont efteråt...så det krävdes en narkosläkare, en biffig sjuksköterska, en undersyrra och mej för att hålla henne kvar på britsen så hon kunde få masken över mun och näsa. Kändes allt annat än bra vill jag lova :o( usch! Men sövd blev hon och jag fick gå ut och sitta och vänta i typ tio minuter..det gick väldans fort och när hon som assisterade under op kom och sa att allt var klart och jag kunde komma in till uppvaket, då går strömmen på hela op.. scary tur det inte hände under själva op! Tre gånger kom och gick strömmen.

När hon kom in till uppvaket så tog det typ 10 minuter så började hon vakna till och var sprudlande glad! Och med tanke på hur upprörd hon var innan så kändes det riktigt bra, och dessutom så mindes hon inget av att vi fick hålla fast henne vid sövningen. Tvärt om så kom hon bara ihåg att det luktade illa i masken.
Efter en 30 minuter så var hon riktigt pigg och dom tog bort både syrgas och pulsmätaren(eller vad det nu kallas) och efter ytterligare en 20 minuter så blev hon erbjuden en piggelinglass som hon slök på ingen tid alls. Klart att det smakade gott eftersom hon fortfarande var fastande sen sex på morgonen.
Sedan åkte vi till Valen och åt frukost på Coffee House, varm ost/skink macka med varm choklad och vispegrädde! Satt som en smäck på frökenLöken.
Pigg och glad mindes Jennifer att hon hade blivit lovad en muta... jodå visst ska man ha en present när man har varit duktig! Så nu är mamman 400kr fattigare och Jennifer ännu en Barbie rikare...


Påminnelse till mej själv: Säg inte att man ska få välja vad man vill i leksaks affären!!!! Måste vara ett begränsat antal kronor...

3 kommentarer:

nettan sa...

haha.. du är tokig .... och du .. nä du har rätt det är inte den sista.... kram

Anonym sa...

Å, vilken ok dag det blev ändå för lilla Jenna!
jag minns en gång när jag var 7 år och skulle röntga mina njurar, fick också vara fastande och lavemangad... MEN det jag minns bäst är frukosten på cafe´t efteråt med min pappa och besöket på ICa där jag fick köpa både tidning och godis, fullträff:=)
Kram Jenny

Vildandsmamman sa...

Jenna - vilken härlig glugg du har nu :o)
Kram