fredag 18 mars 2011

Tjenare hallå!!!
Äntligen håller jag helg...ska bli skönt att få fixa lite här hemma?! Om nu vädergudarna gör som jag vill så ska det bli strålande sol och vindstilla hela helgen, det har jag beställt!!! Tänkte idka trädgårdsarbete, fick en sån konstig känsla av att jag var sugen på detta. Gäller att passa på med tanke på att jag gärna har en fin trädgård men inte är lika intresserad av att göra iordning den...
Tänkte sätta upp staket intill grannen och ut mot fältet eftersom jag har fått en liten hund som tycker att hennes trädgård sträcker sig lite längre ut än vad tomtgränsen är...
Undrar om det har med åldern att göra? Kricka har minsann inte gått utanför tomtgränsen innan. Men nu...!!
Även den enda rabatten som vi har ska få sig en omgång, ska raka till den och ta bort gräsmattan som har en envis förmåga att krypa in i rabatten hela tiden. Så nu ska det grävas och läggas ner byggtimmer.

Måste ju uppdatera om vv, jag fick ännu en guldstjärna i onsdags(man får en för var tredjekilo som man har tappat) och nu har jag "tappat" 19,4kg sen i julas (otroligt!!). Känns riktigt bra. Och nu så kan jag nästan nosa på målvikten som "bara" är ca 14kg bort...

Ikväll så ska vi hem till favvisarna K&D och käka middag, alltid lika kul att träffas, det är bara för sällan. Tänkte cykla dit, så kan jag oxå ta mej ett glas vin eller två-tre!!

Igår så hade jag bestämt mej för att ta premiärsjoggningen(blev ju aldrig av när jag satsade på det förra gången!!) och såklart så skulle det pisse regna och sen övergå i snö/hagel...men skam den som ger sig.
Jag och Kricka gav oss av iaf, och döm av min förvåning när det knappt var jobbigt, och då var vi ute i ca40minuter. Kricka tyckte dock inte att vädret var så kul och kom lite på efterkälken och sprang typ 4 meter bakom mej.
Och inte roligare tyckte hon att det var när vi träffade på en kvinna med barnvagn och två lösa hundar inne i byn...eftersom hon hade noll koll på dom så stack båda efter och ville slåss!! Första gången fick hon in dom båda men andra då kom den stora av dom springande mot oss bakifrån och skulle mucka, jag måttade foten och skrek till den och då backade den för att i nästa sekund komma ännu en gång....Tröttsamt, så det blev till att ta fram pondusen och jag rusade mot hunden och ryade med följd att den lommade iväg...
Tro inte att kvinnan sa ett enda ord till mej...Ja ja..
Sitter framför datan med en katt på ryggstödet, Kricka vid mina fötter och Axa & Chila vid sidan av mej det är mys på hög nivå, mys för hjärtat!

Ha en go helg på er alla ;O)

2 kommentarer:

nettan sa...

ha en skön helg vännen ... kram

jenny sa...

du e så himla duktig, måste kännas skönt o gått ner såååå mkt.. stort grattis..kram jenny