torsdag 20 november 2008

Koll på tiden...

Hur korkad får man bli egentligen??? Jag har haft fel tid på min blogg och jag har sökt med ljus och lykta på sidan för att kunna ändra det.
Hmm, jag hade tydligen Stilla Havstid inställt och det stämde inte med vad vi har här hemma. Idag så tänkte jag att det måste ju va nått som jag missat ... och det var det.
Lektion i datakunskap 1. Man måste skrolla ner för att få de andra platsernas tider.. Daaa hur svårt var det då, och jag som har tagit ECDL light(nån datakörkort modell mindre). Ja, ja nu borde det vara rätt med tiden (om vi nu har samma tid som i Stockholm!!)
Dagen har inletts med ett besök på djursjukhuset, min systers hund tros ha en autoimmun sjukdom, och är i riktigt dåligt skick, går på kortison sen en längre tid tillbaka. Och en hund som gått på kortison en längre tid ser väldigt sjuk ut, tappar i vikt och muskelmassa och får lätt lokala hudinfektioner. Stackaren, hon e´så tapper och kämpar på.
En hund som är mysigare än henne har jag aldrig träffat, hade hon kunnat så hade hon krupit in under skinnet på en bara för att kunna komma så nära som möjligt. Och barn är hon så förtjust i mina, syrrans och alla andra barn. Hon hade blivit en ypperlig mamma om hon hade fått valpar.
Nu hade de nya funderingar, vetrinären som har hand om vovven är väldigt engagerad och hade funderat på om det skulle vara något annat som fattades henne nått som hade liknande symtom, men inte krävde någon kortison behandling. Hon skulle ta ytterligare blodprover och eventuellt skicka de till Tyskland för kontroll. Vi får se hur det artar sig...
När vi kom hem igen festade vi till det med en kyckling tallrik med pitabröd från Intermezzo, dom har riktigt god mat. Om Ni vill äta nått gott så testa deras tapas, säger bara ät & njut. Fantastiskt gott.
Mannen i mitt liv är på julbord idag, det gäller att vara ute i god tid, det blir bowling oxå. Hur han ska orka jobba imorgon undrar jag, får nog ringa och väcka honom så han kommer upp på morgonkvisten. Jag vill oxå äta julbord...
Nu längtar jag till på lördag då jag och syster Yster ska till Nettan och ha skönt spa. Vi ska fixa fötter, plocka & färga bryn, färga fransar, vaxa oss och naturligtvis äta goda ostar med lite(mycket)vin till det. Återkommer om det snarast..
Nu ska jag gå upp och pussa mina kids godnatt. Jag borde ta ett pass på motionscykeln oxå, men jag vet inte än känns som om det är lite sent för det.

Tjingeling på Er...

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag sa ju att stockholm finns med.. men vad spelar det för roll om det e natt eller dag, -bara du finns! Kramar!

nettan sa...

jag håller med ovanstående talare som jag antar är syster yster.. glad för jag lärt känna er....
ses på lördag......
kramis