tisdag 25 november 2008

Motion

Vaknade ovanligt tidigt i morse, så jag gick till jobb!!!! Det var såååå skönt, tänk att man kan tänka så mycket under bara 25 minuter, allt känndes så mycket lättare efter min tidiga morgonrunda. Tror faktiskt att jag ska göra det i morgon oxå, minsann...
Det blev ännu mer motion efter jobb, jag var ju tvungen att gå hem oxå, dessutom skulle Jennifer åka till skogen med dagis, så jag kunde inte hämta för klockan tre. Så det var till att gå in till dagis vid tre igen, det var ärligt riktigt skönt den rundan me´!
Okej, jennifer tröttnade efter ca femton minuter och tyckte att vi skulle ringa pappa...
Men hon fick rida en bit på min rygg och sen kom pappa förbi "som av en händelse" på väg hem från Ystad, inte riktigt rätt håll men vad gör man inte för sin dotter. (hon har inte bara lindat sin pappa om lille-fingret utan hela sig!!!)

Personalkonferans i morgon på jobb - oooooh vad jag ser fram emot det. två timmars traggande med - dålig ekonomi, ingen tillsättning av tjänster, arbets miljö mm. mm. mm. mm. nagg, nagg, nagg.
Trist inställning tycker Du kanske, men så ÄR det.

Till mycket trevligare saker som fitnessboxning, (är Du beredd Sara för här kommer det...)
svettigt, fantastiskt roligt, ont, hårt, svettigt, ont, hårt, kondis, styrka, uthållighet, magmuskler, alla andra muskler man inte visste man hade och mycket mer därtill.
Man startar med att ha ett ganska ordentligt uppvärminingspass, sen sparrar man mot varandra(boxas) och tar i för kung och fosterland. Det är ofta man knappt orkar de minuter man ska göra de olika slagen men då peppar man varandra och man kämpar vidare.
Det blir mycket träning i uthållighet, kondition och styrka. Mycket mage, lår, rygg och axlar/armar. Sen avslutar man med stretching, annars får man väääääldigt ont.
Alla borde testa det är så skit kul!

Träning och vägning i morgon( lite nervös inför vägningen, har inte gått så bra i helgen)

KRAM!

2 kommentarer:

nettan sa...

du är så duktig.. tänk om jag hade lite motivation nu oxå... kanske jag skall väga ig hos dig så jag kan ta de sista 7 kg...
ses i morgon i tortyr kammaren.... kram

Anonym sa...

Eh...lät så avancerat ju! Ja, vi får väl se hur det blir framöver. Har fått reda på nu att jag inte ska göra så avancerade saker i mitt liv och framtid - BAJS. Så nu får vi se hur allt blir. Ni verkade ha haft mysigt med tjejkvällen. Kram