måndag 22 juni 2009

AC/DC Göteborg

Ja det är där Mannen, svågern, grannen och några till är i dag. De åkte mot Göteborg vid middagstid och har väl mest intagit öl i väntan på förbandet, om jag känner de rätt!! Och det är jag ganska säker på...
Speciellt svågern var som om han gick på små rosa moln( det blev lite fagget jag menar såklart svarta tuffa rockmoln!!)
Midsommar helgen är över och vi har haft superduper kul, på midsommarafton. Jag och syrran hade (som vanligt ?!) bjudit in allt för många och det var bara ett par som tackade nej. Vi blev cirka 50 stycken , med barn!! Det gick jättebra (tack vare att vi är såååå fantastiskt ordningsamma och planerar i god tid -NOT!)
I vilketfall som helst så flöt allt på i god ordning, vi blev visserligen lite svitta när himmelen öppnade sig 30 minuter innan gästerna skulle komma. Men visst blev det kanonfint väder med sol och trevlig stämning. Så det blev både kransbindning och midsommarstång som blev blomstrad, leka och god mat och dryck. Och sist men inte minst alla supertrevliga människor som kom dit.
Vi lovade oss att det blev ingen midsommar för vår del nästa år, det är ganska mycket jobb att förbereda, men jag tror att syrran och jag kör nästa år iaf. vi kan nog inte låta bli...

Har grillat hos syrran i kväll och vi skulle ha jordgubbar till kaffet, men när vi skulle köra till Resåkra en sväng så stannade vi till vid 108:an för att kolla in jordgubbarna. Vi fattades 9kr för att köpa två liter jordgubbar, men det gick inte alls att pruta, vi blev lite obstinata och sa att då skulle vi inte ha några alls (surgubbe!!) Men tji fick vi det fanns inga andra jordgubbar att köpa i hela Svedala, de var söut överallt. Så det blev inga gubbar alls :O(
Vi överlevde iaf!!! Tack och lov...
Nagel Petra: Bilder kommer så fort jag hinner, vet inte riktigt var tiden tar vägen, men vänta bara...

Kramar på er alla // PÖSS

1 kommentar:

Kim sa...

"Allt flöt på" haha den var rolig! Synd om er igår, fast det går ju bra utan gubbar också. Ibland. // Kram!