torsdag 25 juni 2009

Ledig Fredag till Söndag ;O)

Som sagt min vecka borde ha minst en dag till eller ett par timmar till per dygn, fattar inte vart tiden blir av. Jag hinner inte ens att skriva på min blogg så ofta som jag vill...
Iaf så har jag varit i Sjöbo och hämtat min bössa jag stack direkt efter jobb och hämtade Palle( som är min nye personlige-shopper!!) Ha ha ;O) Vilken tur att Nettan kan låna ut honom ibland.
Vi hade en hel massa att prata om Palle berättade om deras resa till Sydafrika och jag minns knappt vad jag pratade om(brukar inte ha problem med att snacka ...!) men det innehöll alldeles säkert bössan, hundar, jakt och en massa annat. Och det kändes som om det bara tog tio minuters bilresa till Sjöbo, väl där så fick vi vänta lite men sen fick jag fullgjort mitt köp! Guuuud vad spännande!
När vi skulle gå ut till bilen så kom Palle på att han "bara skulle" gå in igen i affären och jag gick till bilen. När han kom ut igen så fick jag en påse av honom som jag öppnade och i den låg en jättetjusig kepa som jag fick, jag protesterade lite och sa att nej men det ska jag inte väl...!? Men den skulle jag ha för den hörde ihop med bössan ( jag fattade inte att det var en kepa av märket Beretta, knäppgök som jag är...) och för att jag gick med Alma på kursen. Blev jätteglad och gav honom en kram. Tack Palle, jag blev verkligen överraskad.
Lämnade av "lånemannen" hos hustrun, som jag fick en bunta lavendel av. Det luktar verkligen underbart.
Tog av mig kepsen för lappen kliade och råkar se att prislappen satt kvar, och den var allt annat än billig!!!!Korkade jag som inte fattade när Palle sa att den "passade ihop med bössan", kände mig sååå dum, så när jag kom hem igen fick jag ringa till Vinningefolket och tacka igen ;OS. Har nu lovat att använda den flitigt, TACK!!!!
Lovar att jag både ska slita på kepan och på bössan ;O)

Grämer mig en hel del att jag inte hann med att åka till skjutbanan och inviga Berettan! Men det får bli snart iaf...

Har varit med på simskolan idag med Jennifer och Bella, dom är jätteduktiga och vi stannade kvar en stund för att kidsen ville bada mera. Jag chockade min kropp med att ta bikinin på och simmade femhundra meter!!! Det var kallt men trots det ganska skönt.
Längtar till i morgon, då kommer Nettan och Syster Yster, det är vaxdax. och vi ska inta en härlig lunch. Måtte det bli lika fint väder som på dagen idag så vi kan sitta på nya uteplatsen. Hoppas, hoppas, hoppas!!!!!

Det har gått ganska trögt med min viktminskning nu under ett par veckor, det är så kämpigt. Fattar inte att det ska vara så svårt, men idag har jag hållt mig inom "ramarna".

Hoppas på vackert sommarväder ;O)

3 kommentarer:

Sarah sa...

Finns kanske möjlighet att få ett foto på bössa och kepa??? *hoppas* Kram

Kim sa...

"Hade ja ente haft min mösse o min bösse...." ( emil i lönneberga..)

nettan sa...

http://www.tattoostudio.se/
kolla in
tack för idag my friend....
ses i morgon igen....
du är bäst..och lilla syster yster så klart..
kram