lördag 6 juni 2009

Beretta

Nu ska jag berätta vad jag gjorde igår!!!!! Det var en låååång dag innan klockan blev 15.40 när jag och syrran styrde kosan till Vinninge. Där hämtade jag upp Palle för att åka vidare till Sjöbo, jag har nämligen fått den stora äran att "låna" Nettans man ett par timmar denne fredagkvällen...
Jag var så nervös och fattade inte varför, jag kan ju detta nåttsånär... knäppt !!
Väl i Sjöbo åkte vi till vapen affären och provade femtielva olika bössor i kaliber 12 och 20. Alla ( iaf de flesta) som jag rådfrågat utom Palle tyckte att det så klart skulle vara en 12:a, men samtidigt så var det ju det där med vikten och nättheten och visst så kostade ammunitionen lite mer i kaliber 20...
Det var inte helt lätt och jag såg nog otroligt rolig ut när jag stod i rummet med alla bössorna och torranlade med bössorna!!!!! Ha ha haha, men det får jag väl bjuda på ;O)
Palle tog fram flera olika bössor som skulle vara bra ( och jag hade full tilltro på Palle och utan honom skulle det inte funka) och tillslut så fastnade jag för två bössor av märket Beretta den ena var en ultra light ( pipan var gjord i aluminium???!! tror jag , eller. Hmm får nog kolla med min guru Palle!!) och den andra en "vanlig" båda i kaliber 12.
Den lätta varianten var inte lika prålig utan var bara enkelt svart och i trä medans den andra var lite fint insnirklade mönster på och trä... Men som Palle sa ... det synd ju inte när det är mörkt.... jo det var ju sant!
Nästa grej var att det stod P.Beretta på ultra lighten jag undrade vad det stod för P:et då och Palle svarar... Pang!!! Ha ha hahaha.... ja, så blev bössan döpt till Palle, så klart!!
Prutade och såg till att det blev ett vapenfodral i köpet oxå, det fixade han med ;O)

Palle: Om du nu mot förmodan skulle läsa min blogg, så TACK för hjälpen. Det blev jättebra och jag lovar att vara flitig på att lägga an, lika bra som Anette!!!!!
Anette: Du ska få prova min bössa vid tillfälle... Avis eller ;O) Ha ha hahaha...
Nettan:Du e´snäll som skickar iväg din stackars man med båda systrarna B!!!

Ja, så då är ansökan om vapen licensen på väg till Ystad (troligtvis) och det är bara till att vänta tills(/om) den blir godkänd och dimper ner i brevlådan, så jag kan åka och hämta hem min egen Beretta!!! Mallig - JAAAAAAAAAAA!!!!!!!!

Har jobbat idag och såg halva paraden i byn med fanbärarna, fick passa Axa, Chila och Luna ett par timmar och har plockat upp plattor som ligger i vägen för vårat däckbygge och sedan lagt en rad plattor på gaveln på huset så man slipper gå i leran när man ska in till oss och när jag kör in min scooter.

Mår som jag förtjänar, efter att tryckt in glass med kolasås. Men det var mutchu-gott tills nu då...

Nya tag i morgon, det får nog bli mer motion och powerwalk med töntstavarna och kanske några dagar med pulver, nu e´jag inte sååååå långt ifrån mitt nästan-mål ;O)
Jag ska klara det, jag känner mig faktiskt riktigt snygg emellanåt när jag går förbi en spegel och inte ser den där tjockisen som var där innan...

Kram på er alla ;O)

4 kommentarer:

nettan sa...

du får gärna låna han igen.. när det är till sånt ändamål :-)
jag skall vara hos nagel petra kl 11
kan jag dumpa alma hos dig innan så kommer jag senare eller ?? hörs... kram

Kim sa...

Du ÄR JÄTTESNYGG!!! Och jag kan inte förstå varför du inte kan unna dig något gott ibland. Eter att ha slitit med plattorna förtjänade du den där glassen. Och om du mår dåligt efteråt.. ja då lägger du barasten på börda.. säg istället till dej själv att du är värd det, släpp tanken och gå vidare. KRAM!

Anonym sa...

Så bra att jag får låna din FIN-bössa.

Kram Lillsyrran

Sarah sa...

Grattis till bössan!!! Vad roligt!!! Kram