söndag 30 augusti 2009

Äntligen helgen över...

Nu e´första jobbehelgen över efter semestern, oj oj oj vad jobbigt det har varit, men ändå som alltid!? Det bästa med söndagen är att jag är ledig dagen efter, skönt.
Men så har jag ju som vanligt en massa jag ska göra oxå...
Kurs på LA´s och vaxa L, Jenna ska fotograferas på skolan så det blir tidig morgon iaf (dvs ingen sovmorgon), ska hinna med en powerwalk eller om inte en timme på motionscykeln, det blev kanske ett glas rödtjut för mkt i fredags så jag får nog ta en straffrunda!

Tack för länken I-M jag har varit och kikat och det kanske inte är kört iaf, i vilket fall som helst så har jag ju min "gamla" laptop som bara ska uppgraderas så kan han ha den så länge.

Vi hade gäster i fredags och alltid lika kul att träffa R&I och så klart så vann vi flickor i canastan!! Vi jobbar oss sakta men säkert mot en god bjudemiddag! De som vinner fem gånger i rad blir nämligen bjudna på en hemmagjord tre rätters middag av det förlorande laget. Inte dumt alls, tyvärr så har vi flickor inte lika många middagar som vi vunnit, men vi är lika glada för det ändå!

Lördag gjorde vi inte något speciellt förutom att vi umgicks här hemma och hade som Jennifer kallar det "Myskväll" med film, popkorn och godis. Okey, det blev faktiskt grönsaks dippa oxå. Jag föll iof sig lite på målsnöret och åt godis jag med, fy, fy.
Söndag så jobbade jag kvällen så Peter & Kidsen lagade middag själva hemma (jag hade sån tur att det blev rester över och jag slipper förbereda käk imorgon!) På dagen så skulle jag och Jonte varit på Bosjökloster och besökt Jakt & Fiskemässan men det blev för tight tidsschema eftersom jag började jobba klockan två. Vi skulle köpt en kniv till Jonte men vi tar det på Friluftsgården eller i Sjöbo, han har ju fyllt tio år och då får man en kniv! ( Om man sköter sig)

Jonathan han har börjat få veckopeng och han är verkligen duktig på att sköta sina uppgifter för att få sin peng. Han ska hjälpa till att tömma diskmasinen, städa på sitt rum och plocka undan smutstvätten, röja efter sig och hjälpa till med lite småsaker typ vid middagslagning och liknande. Han dammsög och våtsvabbade hela ovanvåningen i fredags!!! Snacka om stolta föräldrar, han blir nog en riktig svärmorsdröm.
Han kan dessutom få lite extra pengar varje gång han är ute och cyklar med Kricka, en speciell runda som tar typ 20 minuter. Det har faktiskt blivit 2-3 rundor varje vecka, så det är vi jättenöjda med.

Ha det bäst // ;O)

2 kommentarer:

nettan sa...

visst var det mysigt på mässan.. jag fick en del saker men annars var det mest till P..
JAG ÄR MEST STOL ÖVER ATT JAG GÅTT 12000 STEG...
NU KALLAR SNART KUDDEN .. KOLLAR I MORGON MED MITT F BOLAG OM VÅRA killarnas datorer..
kram N

JonteJenna sa...

Kram & sussa sött ...