lördag 22 augusti 2009

Snart dax att arbeta igen...

Då har snart semestern tagit slut, fyra veckor i ett nafs. Visst är det konstigt att man under hela året tycker att arbetsveckorna går så långsamt fram, men fyra veckors semester bara - tjosf är borta?? Kan det vara så att man har haft så fantstiskt trevligt bara, eller? Eller bara helt enkelt slappnar av och flyter med i dagarna? Ja, så är det nog!
Ivf som helst så är mina/våra fyra veckor snart slut, inte kul men det är ju så livet ser ut. Stiga upp, arbeta, hämta kidsen, handla, fixa hemma, göra läxor, barnens aktiviteter, mina aktiviteter, laga middag/kvällsmat, slappa framför tv eller motionera...
Usch, så deprimerande det lät, eller hur!!? Men så är det ju visa dagar men däremellan så har man ju helt fantastiska upplevelser med familjen, syskon, vänner och bekanta, middagar, bjudningar, kalas, barnens kamrater, uppvisningar på alla aktiviteter, läger, badet, simskola, bio, jakt, hundträning, kurser, boxning, spaträffar mm, mm jag skulle kunna fylla flera blad med alla roliga saker som kommer emellan allt det där "som man måste"- aktiviteterna som man gör jämnt och ständigt. Så tänk så kul det är egentligen inte sant. Mmmm, jo så är de faktiskt...

Nått roligt som jag gjort idag är våran mini spa träff idag hemma hos Nettan, nu är urskogen på mina/våra ben och armhålor borta (* iaf ett par veckor!!) och ögonbrynen trimmade och färgade, fötterna vidgjorda och insmorda, nagleran lackade och fina. Tänk vad livet är fantastiskt;O)...
Har lovat mej själv att det skall bli skönt att komma tillbaka till jobb och arbeta ska inte deppa ihop för att semestern är slut, det var som min "smartaste-arbetskamrat-som-alltid-har-intilligenta-saker-att-säga-och-en-kul-humor-vän" sa att det bästa med att komma tillbaka till jobb efter semestern det är att man har nästa ledighet framför sig!!
Och det är ju dagens sanning, för i september åker vi till Turkiet i en vecka, jiiihuuu!!!
Har redan fixat med hund och katt pensionat, lille Jim kan inte vara ensam hemma som vi tänkt nu eftersom hans brorsa inte finns längre. Så nu blir det katthotell för hans del, kan verkligen rekomndera Vinninge katt hotell, har iof inte haft katten där än, men har varit där på besök och det var verkligen fräscht och lugnt, fina rastgårdar och innegårdar. Helt enkelt jättefint, det ska bli kul och se hur Jim tris där, de kattorna som vi så vid besöket så ut att ha det riktigt bra iaf!

Sista lediga dagen imorgon, det ska bli kul att arbeta igen (* okej, det funkar inte riktigt med att intala sig att det ska bli kul att arbeta igen, men jag ska jobba på min inställning!! Ler*)

2 kommentarer:

nettan sa...

SYSTER LILLA DET FIXAR SIG...
tänk på turkiet och sen på höstlovledigheten.. om du nu får nån sån.. sen är det jul och påsk och du sen sommar igen.. och SPA där i mellan.. hihi .. hur tror du jag överlever på mitt jobb .. ser fram mot nästa ledighet...
tack för du tog mig från urskogen!!!
kramis

Kim sa...

Du är en väldigt uppbokad kvinna, det har jag alltid tyckt! Förstår inte hur du hinner med allt! Men sen är det ju ändå så att allt har du valt själv. Faktiskt. Detsamma gäller jobb. Men vet du, vi har ett himla bra jobb, ändå! Ska bli jättekul o se dej ikväll!!!! // Kramar!