tisdag 18 augusti 2009

Skolstart!!

Helt otroligt nu har minsann lilltösen blitt skoltös istället!
Första dagen gick jättefint, hon var glad som en speleman, hon fick vara med och leka en lek - Hundens ben (*shit det var längesedan man lekte den själva!!) Och sedan hade fröknarna en överrasknng för alla barnen, dom fick vars en piggelin glass. Lite ritande och sedan en liten rast samling och pappers utdelning. Dax att skriva i alla papper med telefonnummer och inkomst mm, mm. (Trist men tvunget.)
Imorgon ska hon åka med bussen till skolan och jag eller Peter följer med, det tycker Jennifer är jättespännande! Vi åker med resten av veckan utom fredag, då ska hon testa att åka själv(*kanske).
Efter skoldagen åkte vi och handlade till mitt Me and I party som jag har haft nu i kväll. Vi blev sex stycken som fick titta på alla fina kläder som Nina hade med, och som vanligt hade vi super trevligt.
Ska tvinga mig till viktväktarna i morgon, vill inte men jag måste. Innan det är försent, jag får helt enkelt skylla mig själv. Men jag har iof haft en väldigt härlig semester trots typ sex kilos viktuppgång...
Har både ätit och druckit gott och njutit i fulla drag, det är nog den semester jag längtat alldra mest efter. Förra året så hade ju inte Peter och jag gemensam semester förutom den veckan vi var i Turkiet! Det gör vi aldrig om igen - skit trist!!!

En vännina till mig skrev på sin blogg några tänkvärda ord som jag har "lånat" av henne... ( *det är faktiskt mest kloka ord som kommer ur henne, fattar inte hur hon fixar allt hon gör. Jag är impad vännen!// Kramiz)

En gammal indianhövding satt och pratade med sitt barnbarn. Han sörjde djupt en tragedi som hade hänt i familjen.
-Jag känner att jag har två vargar som kämpar mot varandra i mitt hjärta, sa den gamle mannen. -En av dem är våldsam, hatisk och hämdlysten. Den andra är kärleksfull, förlåtande och medkännande.
Barnbarnet frågade: - Vilken varg kommer att vinna, farfar?
Då svarade han: - Den jag matar...

Ha det bäst och var rädda om varandra ;O)

3 kommentarer:

nettan sa...

hon e klok din vän...
jag beundrar henne...

längtar till lör... men vi ses i morgon eller nu är det nu i kväll...
kramis

Anonym sa...

lånar den till min blogg....det är ju precis så jag känner

Kim sa...

De där kloka orden har jag själv "lånat" ur en bok jag läser. jag läser nästan bara väldigt kloka böcker, vet du.. // Kraaam!!!