lördag 5 september 2009

Regning lördag...

Jaha, så var snart lördagen till ända!
Har hunnit med en hel del faktiskt, uppe tidigt syrran hämtade mej 7.45 så åkte vi ut och tränade lite hund med L. som ska tävla i elitjaktprov nästa lördag och behövde en kastare och Kricka fick ställa upp som parhund. Jättekul förutom att det regnade typ hela tiden... Men som någon smart sagt det finns inget dåligt väder utan... och tilräckligt bra kläder det hade jag. Dock inte syrran och L.
När vi kom hem igen så var vi nere en tur på Lions loppis och fyndade en bilstol till mormor och morfars bil så barnbarnen kan åka i deras bil oxå. Och en höstjacka till Jennifer, en helt ny Hello Kitty jacka oanvänd för 20kr - helt ok pris tycker jag!! Och en sminklåda för en femtiolapp med smink i. Jag försökte pruta med damen som sålde sa att det var inte nått att pruta på för det gick till välgörande ända mål! Visst det gör det men vad är en loppis utan att man kan pruta?? I vilket fall som helst så brydde jag mej inte utan pröjsade med min lilla peng.
Hem och tog en fika, åkte sedan med Peter och mamma & pappa till Malmö för att kika på en bäddsoffa som ska stå i stugan, fick prutat ner den 250 kr, så jag fick prutat även där, ha hahah!
Hem igen och klädde om, Peter stack till Flamman och renoverade lite och jag satte mej på motionscykeln i en timme och svettades lite, skönt!! In i badet och ner för att fixa middag.

Det blev dovhjorts ryggfilé vitlöksspäckad på ena halvan och testade med ingefära (och det blev sååå gott!) på den andra. Till det hade vi potatis insprerad av Palle sen vi grillade där och dom bjöd på nypotatis knyten i ugn. Men jag hade vanlig potatis skivade och kryddade med salt, timjan, pepparblandning och olivolja. Mums ;O) Gjorde en sås på spadet från köttet och spetsade med lite rött vin. Det blev riktigt gott!
Och tro det eller ej, jag har ätit "tillåten" godis ikväll. Ahlgrens bilar och 85% choklad, så jag har inte falerat alls idag, och lördagen brukar vara den svåraste dagen. Jag hade planerat att äta hemma poppade popkorn oxå men orkade inte så dom pointsen sparar jag till i morgon!! Bra gjort tycker jag själv!!

Och min rygg är faktiskt ganska ok, efter att jag varit hos Jonas i går, vilket var hemskt. Det finns inget värre än när dom "knäcker" ryggen på en, usch! Men lite massage bjöd han på eftersom det var fredag och det var ju snällt ( och massera det kunde han, gud vad skönt det var) lite box på det och ettvarmt bad senare på kvällen gjorde susen för jag har knappt haft ont idag något nämnvärt iaf. Dock trodde han att jag kanske skulle komma i nästa vecka en gång för att det skulle bli riktigt bra, men jag fick själv bestämma.
Jag tror faktiskt att jag ska ringa och beställa en tid!

Gud, vad jag skriver en massa skit, som kanske är helt ointressant. Men välj själv om du vill läsa!
Kramar i massor och ha en bra kväll...

Jo, en sak till imorgon är det kalas för Jennifer & Bella. Ska bli jättekul, jippie ;O)

2 kommentarer:

Lillsyrran sa...

Mån tro du hade brott förbi med cykeln!!!!!!glöm inte bullar till oss dvs.
Tråkigt att läsa - nä.

Kram Lillsyrran

Ring anticimex den var bra det!!!

nettan sa...

alltid lika kul att läsa.... fortsätt skriva syster.... kram
lite taskigt att du inte fixa bullar till syster yster