söndag 18 oktober 2009

Helgen över..

Jodå, då var helgen snart över och man mår som man förtjänar!!! Mamma och pappa har ju haft fyrtioårig bröllopsdag och det firade dom med söndagsmiddag på Törringelund. Jag säger bara MUMS, vilken god mat. Vi började med sillabord, ett riktigt redigt ett! Det var nog snabbt räknat ett tiotal olika sorters sill och ett dingnande salladsbord. Sen var det varmrätt ox-, fläsk- och kycklingfilé med tre olika såser. Bearneisås, svampsås och truffelsås och jag måste nog erkänna att det var bearneisåsen som var goast! Till det fanns det kokt eller stekta hela potatisar eller potatisgratäng.
Och naturligtvis dessertbord med kladdkaka, fruktkaka, äppelkaka och frukter...
Efter all maten blev det kaffe och mer godsaker hemma hos mamma & pappa under tiden som dom skrapade sina trisslotter, en för varje år dom varit gifta. Det blev inte någon större vinst men dock 325kr totalt som nog går till nya lotter om jag känner dom rätt ;O)

Jennifer har varit på Funky kids och jag var och tränade under tiden, det blev minsann 40minuter på löpbandet och resten på trappmaskinen och jag har just varit ute en timmes runda med Kricka, så att all maten fick sjunka undan. Känns iof inte riktigt som den har men det känns iaf bättre, trots magen står i kubik!!!
Ny vecka framför oss med tre vaccinationer och Ladies Night på lördag ;O) Tjoho va kul det ska bli!!!!

Kram på er allihopa ;O)

2 kommentarer:

nettan sa...

men jag blir så glad när du läse min blogg...även om vi hörs ofta...
vilket jag gillar väldigt mycket..
låter som en frossari helg ...

hoppas du inte blir sjuk av vaccineringen alla mina kolleror som tagit den är sjuka....
ha det gott kramar i massor...

JonteJenna sa...

Vi får väl se, det har varit hög frånvaro hos oss oxå efter vacc. men även en del som inte reagerat alls. Bella har klarat sig bra så jag hoppas på att vi gör det med ;O)
Kram