fredag 18 december 2009

Önskas: Ett nytt pengaträd!!

Har inlett dagen med ett tandläkarbesök, fick lagat en gammal lagning och ett nytt hål...(dålig borstning, kanske?) Och för dessa 45 minuter så kostade denna julklappen till tandläkaren 1500kr!! Men jag fick iaf två bedövningar, alltid nått!

Frukost hos mamma & pappa sen snabbt in till stan, och fick shoppat i princip alla (!!) julklapparna. Det gäller att vara effektiv, hur effektiv jag och Tompa var vill säga, Anette påstod att hon inte handlar med oss två fler gånger... Förstår inte varför?

Sedan fick vi åka kana in till Malmö, Kronprinsen där jag blev levererad för att vara med på jobbets julfest. Julbord och tillhörande bowling. Riktigt trevligt, trots att jag var den enda från oss...
Maten var bra och trevligt sällskap och sedan en timmes bowling efter det. Vi gjorde ett försök att hitta någonstans att gå och ta en drink eller en öl, vilket visade sig vara svårare än jag trodde (*och många andra oxå!) Men efter ett tags promenerande både hit och dit i staden, så landade vi på centiliter & gram, trevligt ställe alldeles säkert men kanske inte sååååå mycket folk redan vid 21.30! Men jag fick i mej en kaffe latte och en pepsi max. Och efter en massa snackande och diskuterande så var vi några stycken som tog bussen hem mot Svedala och jag promenerade hemmåt i det stilla snöfallet.
Naijs, jätte mysig promenad med knastrande snö under skorna!!! Behöver jag tala om att jag älskar snö... (*tror inte det efter min historia med snöängeln häromkvällen!)

Nu ska jag stupa i säng, det blir jobb imorgon. Och skolavslutning som jag tyvärr missar men Peter går dit iaf ;o(

Snö-kramar...

Inga kommentarer: