tisdag 15 december 2009

Sjuk, sjukare & sjukast!

Ja, det verkar som om vi ska ordna med klippkort på de flesta ställena....
Jennifer kom hem igår efter skolan och spydde som en liten gris, till och med vattnet fick hon upp. Hög feber och däckade i soffan innan klockan 19.00.
Hon var feberfri i morse men har fått feber nu igen ;o(

Jonathan har fått kallelse till återbesök på röntgen och till läkaren på måndag för att kolla sin arm. Hoppas att allt går bra nu... (*jag är inte pessimistisk bara realistisk...) med vår tur den senaste tiden så går det säkert...... bra?

Har just kommit hem från tandläkaren, Jonathan har fått dragit ut en tand, han var jätte modig(*jag hade nog bölat som värsta barnrumpan, när dom tagit fram sprutan, usch!) Man var lite orolig att det inte skulle sluta blöda, men efter ca 30 minuter så var allt lugnt och vi åkte hem igen. Så nu ska vi bara vänta på remissen till "blödningsmätningen" eller vad det kallas? Och det är ännu en tand som ska dras ut i januari sen blir det nog en till och sedan tandställning.
Han ska stå ut med mycket.
Som om inte detta var tillräckligt, så har ju min kära svärmor blivit opererad och fått en ny höft, och det har ju så klart gått åt helvete fel där med. Först fick hon en stor infektion och blev inlagd och värsta hästkuren pencillin intogs. Nu har hon varit på efterkontroll igår för att ta stygnen, då hoppar höften ur led under tiden hon är där... Hallå, hur fel kan det gå???!! Och så satt jag i telefon med henne i femtio minuter och fick höra hennes klagan(* det är iof Peter som får ta det annars men han hade gått och lagt sig)
Ibland behöver vissa tänka på att andra faktiskt har det sämre än en själv...

Nä, nu ska jag sätta på lite kardemumma kaffe och njuta av att jag har ett underbart liv, och jag älskar hela min familj och mina vänner. Tack för att Ni finns för mej!

2 kommentarer:

Vildandsmamman sa...

oj - det låter ju superjobbigt! Ännu jobbigare än igår.... Så lilla Jenna blev sämre sedan. Hoppas hon mår lite bättre idag
Tack för frallorna igår - vet inte om jag kom ihåg att tacka!
Kram

nettan sa...

du vet vart du kan hämta energi... kram