onsdag 22 juli 2009

EEEEEN DAG KVAAAAAAR !!!!!

Vilken lyckodag, det är inte så mycket som behövs (vilken tur, eller hur!) Först så jobbade jag ju sedan blev det inom affären och inhandlade lite diverse matvaror och min stora last/räddning Pepsi Max ( Ja, jag vet att det inte är hälsosamt att dricka lightläsk...men det finns så mycket annat man kan ta skada av oxå.) Försökte att få tag i kolsyrepatroner till Sodastreamern, det visade sig inte vara helt enkelt, inte på Domus och ej heller på OK/Q8, får väl ta ICA i morgon och se om jag har större tur där.
Hämtade kidsen hos moster och sen hem och fick röjt undan en del (utav det som jag hade kvar på min måste-få-gjort-bums-lista) Bland annat ringa försäkringsbolagen ang bidrag till dator till grabben ( som har dyslexi, det har jag nämnt innan) våran barnförsäkring(som skulle vara den allra bästa???) på Trygg Hansa som jag tecknade redan när jag väntade Jonte och har lagt ner typ 12.000 kr på(Jonathans värde går dock inte att mäta i pengar!) dom sa sååå vänligt så att det gällde tyvärr inte just dyslexi men troligtvis allt annat!! Hallå, vad ska jag med en barnförsäkring om den inte täcker handikapp???!! Det är möjligt att jag kanske var liiite otrevlig i tonen när jag fick till mig att om jag läst i avtalet så hade jag haft koll på det, som om jag inte förstod detta!
Rinde därefter till Folksam, där jag har min medlemsförsäkring via kommunal, och har våran villa försäkring och bilen tecknad. Fick först prata med typ tre olika människor(som iof var mycket trevliga, men något tveksamma till om att det fanns i vår försäkring...) men så kom jag äntligen till någon som visste bättre och när jag för 5-11 gången skulle dra hela storyn igen sa han -"Jamen, det var väl du som undrade om bidrag till dator för din grabb med dyslexi!".....
Jaaa, det stämmer sa jag och han inflikade snabbt, att han skickade papper och jag skulle fylla i och bifoga kopior på logoped utlåtandet, så kunde man få 7500 kronor!!! Och dessutom så skickade han med ett portofritt retur kuvert, jag tappar mycket sällan ord, men jag fick bara fram, -"Ursäkta kan jag få ditt namn igen?"
Fantastiskt, säger jag bara!
Hade sedan ett inbokat läkarsamtal med Jontes läkare i Trelleborg(vill inte skriva så mycket om det men ni som vet, vet vad jag menar) och det var mycket mycket positivt, så skönt med bra doktorer som tar oroliga föräldrar på allvar. ;O)

Viktväktarna oxå där positivt, plus minus noll så ingen viktökning denna vecka och bra peppad blev jag av min konsulent(lite rädd é jag för henne, så när hon säger nått så lyssnar man på det!!)
Sedan inom Nina för att se om vi kunde få till nån tjusig frisyr på henne, som jag ska fixa på lördag när de ska på bröllop. Jag köpte ju den där låcktången I-curl och helt otroligt, så stämmer reklamen(för en gångs skull!) och i ett enda drag får du Hollywood- lockar. Det ÄR sant;O)

Fick även klämt in en power-walk på 45 minuter, med vovven. Är faktiskt lite orolig över henne hon har kräkts både igår och idag, vet inte riktigt vad det är. Få avvakta till i morgon och se hur det blir då, det var inte nått större fel på henne när vi var ute och gick. Hon sprang på som vanligt.
Jontes utslag har bättrat sig och han "piper" inte lika mycket som igår.
Katten Jims ögoninflammation börjar att vända och bli bättre.

Ja, vad mer kan man väl vilja ha ut av en fantastisk dag? Jo just det bara en dag kvar att arbeta, sen SEMESTER, det var länge sen jag längtat så efter ledigheten...

Semester-kramar till er alla och ha det bäst ;O)

Ha hahaha, jag visste att jag hade glömt nått kul till. Jag har beställt nya flaschiga 70-tals tollor, med klack, hhhhnn vad jag kommer att bli tjusig.. ;O) // Tjingeling

2 kommentarer:

nettan sa...

finns det fler du är lite rädd för än mig?????

Kim sa...

Vilken toppendag!!! Grattis till det!!! Nu har du strax semester!! Då kommer solen!! // Kram!