måndag 29 december 2008

Bokskogen

Tänk vad kul det kan vara med motion om man är mer än bara en!! Idag gick jag med mina "tönt"-stavar till jobb, och det var faktiskt riktigt uppfriskande. Man var både piggare och gladare!
När jag slutat klockan 13.30 så blev jag hämtad av syster Yster också åkte vi till Bokskogen för att gå sju kilometers rundan med Nettan och alla våra hundar. Jätte skönt väder och tyvärr verkade det som om vi inte var de enda som tänkt samma tanke...
Hela skogen var invaderade av småbarns familjer, barnvagnar och motionärer och hundar!!!
Vilken tur att de flesta inte gick den långa rundan.
Dessutom är jag lite osäker på om vi inte gått tio kilometers rundan istället för sju, inte helt omöjligt då en bekant till mig (som inte har lika bra kondis som vi och definitivt inte går lika raskt) går en runda som är strax under milen på en timme och femton minuter och vi gick "våra sju" på en timme och trettio minuter. Nej så här är nått som inte stämmer, vi måste ha gått milen i alla fall tror jag.
Vi har nog snackat för mycket under tiden... (kanske, fnitter!!!)
Nu har jag lämnat av mannen med stort M hos Ingo för tvspelande, öl och wiskey. Så nu ska jag och Jennifer sätta oss framför tvn och mysa, innan vi går och lägger oss samtidigt i våra sängar och kramas. Tänk vad go min lilla tös é!!!

Ha det bäst...

1 kommentar:

Anonym sa...

klart det var milen...
kram