onsdag 10 december 2008

GRATTIS TIM 1ÅR IDAG!!!!


Min lille favvo Timsemannen, fyller 1år idag!! Pussar från Moster...
Det är en riktigt häftig historia som hände för exakt 1år sen idag , och jag skryter vääääldigt gärna om den och berättar det för ALLA! ( Nu ska ni får läsa...)
Min svåger Tomas (som för övrigt är den goaste som finns och bättre svåger får man leta efter -älskar dig Tompa!) ringde strax innan tre på natten och sa att nu var det dax och åka till Lund, med Anette för nu hade hon ONT. Sagt och gjort in i volvon och jag fick testat turbomotorn i volvon - den fungerade. ( okidoki det blev kanske inte den bästa körningen men satan i gatan vad det gick undan, inga stopp och ingen max hastighet - man vet ju var hastighetskameran finns;) )
Framme hos Syrran så möter jag Tompa på gårdsplanen, då säger han _" Och var F-N blir du av...!!! Anette är på toaletten." Och jag lommar in till Syrran och då sitter hon inne på toaletten med ett litet bylte i famnen!!! Hallå ni skulle till Lund och föda inte hemma!!???
Väl inne i hallen så räcker hon över bebisen till mig och säger du får hålla jag mår så dåligt, också sätter hon sig på toan och krystar ut moderkakan! Snacka om ur-kvinna!!
Jag skickar ut Tompa och hämta en torr handduk och jag torkar och kollar naturligtvis vad det är för nått jag har i min famn, det var en liten gosse. Han var så fin och härligt rosa förutom lite blodfläckar lite här och var...
Strax kommer Tomas med kameran och första bilden är på mig (den stolta Mostern) och Tim i famnen medans man kan ana Anettes huvud i bakgrunden inne på toaletten.
En helt fantastisk upplevelse det går inte med ord beskriva vad jag kände då...
Det visade sig att Anette hade vaknat på natten av att hon hade ont och gick upp. Hon kunde andas bort värkarna, så det var inte så farligt. Men efter ett tag så ville hon åka iväg och väcker Tomas som sen ringer till mig.
När Tomas går upp för att hämta Bella ( min andra lilla guldklimp ) så tycker syrran att hon måste gå på toa och göra "tvåan". Sagt och gjort går in på toa och känner att detta är inte vad hon trodde, tar ner handen och känner att huvudet är ute ( hon brukar säga att hennes första tanke var att trycka in det igen - det går inte...) och sen krystar hon en gång och Tim åker med huvudet före ner i toastolen och den nyblivna mamman reser sig tar upp sin nyfödda ur vattnet och han skriker.
Under tiden detta händer så kommer Tomas ner med Bella och Anette säger att han -" Du får nog ringa en ambulans, jag har redan fött!!!"
Tomas ringer 112 och får instruktioner hur dom ska knyta om navelsträngen som har snäppt av i "fallet". Och sen kom jag...
Vad säger ni om de, visst får man skryta om nått sånt.
Sen har det varit sista träningen på boxningen :( trist nu e´det uppehåll ända till januari 2009. Shit vad länge får se till att motionera på nått annat sätt tills dess.
Nu e´det dax för sängen och sussa kudden -Natti Natti.

2 kommentarer:

Kim sa...

Klart att du får skryta! Skryt på! Gullig skitunge!!! -och du, avreagera dig innan du kommer till jobb, jag vill inte bli din boxboll..

Anonym sa...

Ja, historien om Dass-Tim är även berättad i norrland....*ler* Kram