måndag 1 december 2008

1:a december


Helt otroligt, nu är det bara fyra veckor till jul!! Titta så söta tomtenissar jag hittade bland mina bilder, det är nått år sen men vad gör de...
Tycker att det är så mysigt med alla ljus i fönstren i alla hus. Utom vårt då eftersom jag inte har hunnit få upp stakarna ur kartongerna än, men i morgon så ska det bli andra bullar.

Idag så skrevs mamma och pappas hus över på den nya ägaren, det kändes konstigt att den inte är våran gård längre. Vi har haft flera sköna sommrar och vintrar där ( jo alla andra årstider oxå naturligtvis!) och sköna julaftnar framför brasan.

Hmm, det är inte annat än att man känner lite vemod, trots att det (faktiskt) är en befrielse att slippa ha hand om det också.
Det blev tillslut för jobbigt för pappa att ha hand om djuren och marken, trädgården och allt annat som följer med en liten gård. Det är inte lätt när kroppen inte vill som man själva vill och det blir jobbigt och påfrestande. Pappa fick konstaterat parkinsons sjukdom för nått år sen och det har varit väldigt svårt för oss alla att acceptera det, pappa som har fixat allt. Och då menar jag verkligen allt - ville man ha hjälp med vad som helst så kom han som en skottspole...
Det går inte lika fort länge, men han ställer upp i ur och skur. Och skulle ge sitt liv för sina barnbarn..
Usch detta är jobbigt och tårarna rinner, det är tur att jag har min syster som jag kan prata med. Syster Yster du é bäst!!! Vet inte hur jag skulle orka utan dej.
( det finns några till som jag pratar mycket med, ni vet vem ni e´. Tack för att ni finns oxå!)

Tänk hur livet kan ändra riktning utan att man är beredd, fast det ska man kanske inte vara heller?! Hur som helst så går livet vidare, det blir inte som innan utan lite annorlunda bara. Man får ändra fokus och göra som jag(tror jag!?) sätta familjen i första rummet, och i min familj så behöver det inte vara blodsband som binder oss samman, och se till att leva nu och inte gräma mig för att jag inte gjort de jag velat. Sen är det ju klart vissa saker tar längre tid att genomföra men det blir gjort i sinom tid.


Glöm inte tala om för dina nära och kära att du älskar dem ;)


3 kommentarer:

Kim sa...

Jag äääälskar dej!!!!!!!

nettan sa...

Du är värd en stor kram....

Anonym sa...

Jag säger det samma vad hade jag gjort utan dig Syrran!