måndag 15 december 2008

GRATTIS CHILA PÅ ELVA ÅRS-DAGEN!!!!!!


Jaha, så är det en ny vecka och det är väl skönt iof. Men ibland behöver man andas lite och ta ett steg tillbaka, lyssna på sin kropp.

Har idag gjort det jag verkligen gillar (bland en hel del annat egentligen) jag har varit och hjälpt till på syrrans kurs. Det är en hundförar utbildning där du får hjälp med din vardagslydnad bland annat. Jag rekommenderar starkt att gå in på deras hemsida : http://www.hundkorskolan.se/
Där får jag iallafall göra det jag älskar hundar och lära, man lär sig nästan något nytt varje gång eftersom det är så många olika ekipage som man träffar på! Och hundar ligger mig extra varmt om hjärtat naturligtvis.

Har vuxit upp med hund i huset sen jag var liten och köpte min första egna hund ett par år efter min syster kommit i kontakt med Anette Björgell, som är uppfödare till Nova Scotia Ducktolling Retriever. Den minsta retriever rasen, jätte charmiga och påhittiga och naturligtvis jakthund! Den hade det mesta som passade mig och det blev naturligt att jag fick hund efter Syster Ysters tik Chila. Som förövrigt fyller elva år i dag!!!! (Bild på Chila tagen igår på kalaset, se ovan.)

GRATTIS CHILA PÅ ELVA-ÅRSDAGEN!!!!
Men fortfarande faktiskt är en riktig krutgumma, ni skulle sett henne när vi är ute och jagar!!
Annars så hade vi det väldigt trevligt på femtioårsfesten vi var på i lördags, jag lånade Nettans urtuffa små ängel-öronhänge, dom passade så bra till mitt halsband och mina kläder.
Det var oxå kalas för Timsemannen i söndags med hemmagjord gulasch ( den var fantastiskt god Syrran!!!) och naturligtvis sedvanligt tårtätande för födelsedagsgrisen.. Se filmen här nere...

Han é väl bara för go !!!!

Kram på Er allihop, var rädda om varann, PÖSS!!

Inga kommentarer: