söndag 21 december 2008

Julgranen...

Har hunnit med så himla mycket idag och det känns riktigt bra. Började dagen med att klockan ringde 08.00 (inte alls kul med tanke på att jag har haft så ont i min armbåge/axel/nacke och vaknat med jämna mellanrum(gnäll,gnäll,gnäll!!))
Men ur sängen kom vi tillslut och iväg för att hugga gran, som vi gjort de senaste åren utanför Holmeja. Med glögg och pepparkakor, men i år var vi lite rationella skippade pepparkakor och glögg och hade lite flyt för det fanns jättefina färdig huggna granar som stod på gården, bara att näta och lägga i bilen!! Skit bra!! Jonathan blev lite sne för han inte fick såga men han gonade till sig igen.
Hem i med en macka och ut i trädgården, vi skulle för lääänge sedan fixat i lekstugan och satt in studsmatta och trädgårdsmöbler där över vintern. Men det har inte riktigt blivit av, men idag blev det - tjofadderittan lej hej vad det gick undan.
Hann fräscha till oss innan vi åkte till stora staden Malmö, mamma och pappa ville bjuda oss och syrrans familj på julbord och bowling på Big Bowl, som tack för hjälpen med flytt och huset. Så det blev en timmes bowlande och sedan mat. Så jätte trevligt vi hade, men det var inte billigt över tretusen spänn för oss alla!!!!
Av misstag bhade pappa fått en starköl istället för en lätt och kunde inte köra hem så det gjorde jag och fick promenerat från stadsparken runtom tegelbruket och hem, det tog ungefären timme. Och det satt som en smäck, mådde kanon efter det och kände att maten hade sjunkit. Satt bra med en kopp kardemummakaffe efter det!
Snart ska jag få massage på min nya massagebänk som Nettan så snällt har raggat upp till mig på blocket för 800kr.(ner prutat från 1500!!) Tack för det du e´en ängel!!
Så nu slipper jag vaxa folk på mitt köksbord...

Hej Tomtegubbar ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Finns de svarta änglar?????
KRAM