måndag 4 maj 2009

Kursavslutning

Jaha då har denna kursen oxå avslutats på LA´s hundkörskola, jätte trevliga kursare som både tyckte och var rediga på att agera med sina hundar.
Nystart nästa måndag och då ska jag eventuellt själv gå med en "lånehund" det är alltid bra att gå med någon annans hund för man lär sig så mycket då. Det är inte riktigt samma utmaning att gå med min lilla Kricka först och främst för att hon blir snart åtta år (faktiskt på lördag 9 maj) och redan har en bra grundlydnad sen för att hon tycker att det är pest, mycket bättre att träna apportering eller spåra, söka eller jaga (iaf enligt henne). Så det är som sagt ingen utmaning, det kanske blir Maily(stavas det så egentligen, Nina?) Vi får se...
Annars då, inget nytt som vanligt så är det personalbrist på jobb och jag börjar allvarligt att bli orolig vad gäller min semester. För om jag förstår det rätt så är det en av mina veckor (den veckan Jennifer börjar skolan) som ligger risigt till. Det är skit om jag inte får beviljat min semester då...
Helgen har varit bra, vi har haft Lindholmen open, hemma hos A&L en mycket trevlig tillställning där vi träffas fyra par äter och dricker gott och spelar Canasta-turnering.
Det gick inte så bra för mig och min partner denna gången vi hade tre raka förluster, däremot Peter han kom minsann på andra platsen med sin. Grattis, grattis;O)
Det har blivit en hel del trädgårdsarbete i helgen oxå, brände ryggen i solen som vanligt! Men oj vad gräsmattan blev perfekt klippt och rabatten oxå för den delen, nu ska det bara fixas lite blommor vill bla köpa en fjärilsbuske (vet inte var den ska stå, men det löser väl sig) och sen ska det bli luktärter eller nått som klättrar på ett av frukt-träden. Längtar till sommaren, det riktigt knakar i alla hörn av växtlighet och ser fram emot att sitta på det blivande trädäcket och äta frukost i solen mmmmmmmmmmm.... LÄÄÄÄÄÄÄNGTAR ;O)
Jag har beställt ett bärnstenshalsband till Kricka för att testa mot fästingar, ganska intressant faktiskt, om det nu funkar. Men jag ska testa iaf. Kolla in denna sidan : www.elvingsson.com så kan du läsa mer om det.
Det är så att jag har blivit lite skeptisk till att använda andra medel mot fästingar, undrar hur bra det egentligen är för våra hundar att utsätta dem för alla dessa kemikalier. Har använt scalibor flera år och är supernöjd med det, men som sagt det är ju det där med kemikalierna. Och hur mycket kommer över till kidsen om hunden sover i samma säng? Lovar att återkomma med info om hur det gått.

Nej nu är det kisserunda för doggen och kudden för mig så småningom// Pöss

Vill oxå rekomendera er att gå in på www.hundkorskolan.se (LA´s hundkörskola)

Inga kommentarer: