tisdag 12 maj 2009

Solen skiner...

Men det blåser såååå vansinnigt mycket och jag sitter här och är orolig för Peter är ute och kör motorcykel, han är ganska orutinerad eftersom det är länge sedan han körde. Konstigt, och innan så var det inte sånt som oroade en. Men nu när man vet vilka idioter det finns på vägarna så blir man något skraj.
Men det går säkert hur bra som helst!!
Det har varit en kanonhelg, har jobbat med T. och det var riktigt trevligt att arbeta med henne, det gör vi inte så ofta annars. Hade sån energi att när jag kom hem så gick allt som en dans fick fixat tusen andra saker som bara har väntat.
Fick lagt en kubik träflis i häcken ( inte min då utan den som är planterad i trädgården!) och det blev kanonbra, nu slipper jag förhoppningsvis att rensa en massa ogräs där iaf (kanske??).
Mer då jo i söndagskväll var vi hos Nettan & Palle lämnade några stora krukor dit och tog en byrå med hem, bra med byteshandel!! Och nu står den stooora byrån i vårt sovrum, och massa av saker vöntar på att få kommi lådorna!! Hur kan man ha så mycket "skit"!!!???
Och då menar jag "bra-att-ha-skit. Ha ha ha ha...
Ny kurs start på LA´s hundkörskola, kjag går med Nettans lilla vovve Alma ( som jag för dagen döpt om till Molly vid ett flertal gånger, hur svårt kan det vara??)
Hon skötte sig ypperligt och jag med, tycker jag. Ser fram emot nästa måndag då det är dax igen!!!
Och till min stora förvåning så åt hon inte upp våra kattor, det är nämligen så att Almas mamma Molly har en förkärlek att jaga ifatt och se till att katten hamnar i katthimmelen och det kunde ju vara så att hon visat för sin lilla dotter hur detta skulle gå till. Men icke sa nicke, hon möttes av två glada katter som typ sa - "Hej kompis vilken stor svart katt du e´då...."
Hon tyckte att dom va lite läskiga men tillslut kunde hon nog tom tänka sig att leka lite med dom...
Idag blev det städning på menyn när jag och Jennifer varit nere på ICA och handlat, sedan matlagning och strax har jag en vaxning..

Kram på er...

2 kommentarer:

Kim sa...

"Men nu när man vet vilka idioter det finns på vägarna så blir man något skraj." HAHAHAHAHAHA....... Ja jag tar inte åt mej! // Kram!

nettan sa...

tur hon sköter sig.. ALMA alltså..
ses i kväll... kram