lördag 2 maj 2009

Torsdag-fredag ;O)

Ja, dagarna går fort när man har mycket att göra!
Onsdag och torsdag gick åt i Trelleborg hos logopeden för Jonathans dyslexi utredning. En ganska omfattande utredning som varade länge varje dag. Men Jonte kämpade tappert, han har verkligen varit duktig. Och han fick göra en hel massa olika övningar som innefattade både skriva, läsa upprepa svåra ord och lyssna till en text och återberätta m.m .m.m...
Och på torsdagen när allt var klart så blev jag oxå inkallad och då sa logopeden att hon redan nu kunde tala om för oss resltatet. Och det var ju faktiskt lika bra det istället för att vänta tills pappret damp ner i brevlådan.
Visst har han dyslexi och har mycket svårt med läsningen speciellt, inte lika mycket med skrivningen. Detta var ju egentligen väntat tyvärr, men jag har anat detta ända sen förskoleklassen. Däremot så var han 75% bättre på läsförståelsen och då inte bara över de barn som har svårigheter utan även över tonåringar utan läs & skriv svårigheter som hon hade testat. Och det kommer han att ha mycket nytta av, skönt...
Hon var oxå mycket noga med att poängtera att Jonte kommer att klara skolan som alla andra barn, det var skönt det med. (Det är nog inte Jonathan som bekymrar sig mest över detta utan det är nog jag!!)
Vi kommer att få hem logopedens uttalande och med den en kallelse till ett nytt möte där en lärare från skolan också ska följa med så ska hon går in och mera detaljerat berättat om hur vi ska gå vidare. Det ska bli intressant(tror jag?!)
Fredagen då? Upp vansinnigt tidigt!! klockan 05.30 för att hinna med allt innan vi skulle åka till Ullared och shoppa loss! Alltid lika kul, det var jag mamma, syrran och Nina som åkte iväg vid halv sju ungerfär. Kom fram innan öppningen och fick då köa för att komma in i affären. Visserligen bara 2-3 minuter men ändå.
Handla för en farlig massa pengar, men faktiskt (nästan) bara vad jag skulle. Glömde dock att köpa trosor, kalsonger och strumpor till kidsen, annars så höll jag mig inom gränserna. Okey, de nya sandalerna för 450kr kanske var lite mer än vad jag behävde, men dom var både sköna och tjusiga!! Nu har jag skor så att jag klarar mig ett par år framåt, köpte ett par vardags skor typ ballerina i svart skinn från ECCO och de behövde jag verkligen, samtidigt som jag lämnade tillbaka de andra promenadskorna från samma ställe, eftersom do hade släppt i limmningen och det var inga problem att byta dem, dock hade de inte samma sko längre men jag hittade en som var både snyggare och billigare, därav fick jag köpt de andra "ballerinaskorna".
Jo en sak till, häromdagen spå gick syrran igenom sina sommarkläder och gissa vem som fick överta övervägande av dessa?? Jo denna svensken, tack för det;O)
Som tack så köpte jag ett par arbets handskar och korta arbetsbycksor, typ capri till henne, det är hon värt. För vad skulle jag vara utan min lillasyster? Nej det är helt riktigt- inte hel och livet skulle inte vara lika lika intressant. Tack för att du finns syster Yster // Syster Yster

1 kommentar:

Lillsyrran sa...

Tack själv - love you!

Kramis lillsyrran