lördag 28 mars 2009

ÄNTLIGEN!!!!

Äntligen har valparna kommit!! Och i vanlig ordning så skulle jag gå och jobba så jag var "bara" med vid första valpens ankomst. Men det är lika kul som vanligt att se valparna komma till världen!


Eftersom jag inte är så duktig så kommer bilderna i omvänd ordning, men men. Här vilar iaf Axa ut efter att alla 5 valparna har kommit. Tre flickor och två pojkar och alla fina och röda!

Nu är det matdax och det låter såååå mysigt med allt smacket från valparna.


Inne i Tims spjälsäng blev det valpning i vanlig ordning, förra kullen blev det oxå i spjälsängen men då i Bellas.


Denna bilden är så häftig!!! Ser ni tassen inne i fosterblåsan... Det finns inga ord för detta, helt fantastiskt, eller hur!


En trött Axa efter att haft en jobbig natt med massa hächande(/ vet inte hur det stavas, men flåsa kan man oxå säga!) Här har inte valparna kommit men hon har varit lite orolig och inte kommit riktigt till ro under natten så det har säkert varit allt förberedande inför födslen under dagen idag.


Här nedan är en filmsnutt på när första valpen föds, och då var jag fortfarande kvar! Hon hade lite problem med att få ut den så vi fick gå ut på trätrallorna så Axa fick röra sig lite så att valpen kom längre fram. Det gick ändå inte riktigt som vi tänkt, så jag och Anette fick hjälpa till lite på traven. Men ut kom den och allt gick bra, det var bara så att det var en riktigt stor gosse och han var inte helt lätt att krysta ut för Axa.


Ja nu är man helt slut men oj, oj så lycklig. Det utlovas fler bilder imorgon på alla valparna, dom är så fina. Och jag gratulerar med hela mitt hjärta till alla som känner sig träffade ;O)

Vi hade även spakväll i går (fredag) och det var en annurlunda men mycket trevlig kväll. Med vax, brynplock, färgning och naturligtvis fotvård med. Och tacos i stora lass och mycket lite vin. Men det tar vi igen en annan gång!! Bilder från detta imorgon oxå.

Nu ska jag går i duschen sen sängen// PÖSS...

3 kommentarer:

Sarah sa...

Men men men......ÄNTLIGEN!! Jag får gratulera till en stolt mamma!! Och naturligtvis till hennes människofamilj, med alla inblandade. Fantastiskt hur duktig hon var på filmen. Jaha, då får man stå ut med valpsjuka ett tag då.....har ju en förkärlek till Tollare som ni vet....dom är underbara. Kram

nettan sa...

så synd att hon knep ihop hela fredagskvällen....;-)
men ack så söta.... jag kommer en dag....
kram

palsson.petra@gmail.com sa...

Gud så härligt!!
Grattis till mattar, hussar, hundmammor och mattemostrar och alla andra inblandade, ja, även hundpappan.