tisdag 31 mars 2009

Ensam...


Jaha så sitter man ensam här framför datan, Peter är på utbildning i Jönköping och kidsen är i säng - och njuter!!!!
Tänk att det kan vara så skönt att få lov att bara vara ...ensam, en liten stund. Tro nu för all del inte att det är det jag önskar, men ibland kan man faktiskt njuta av att få sitta själv och ha makten över fjärrkontrollen till tv´n. Och kunna sitta framför datan utan att någon "tycker att man är tråkig".
Men i morgon kväll är det som vanligt igen (och det är ju skönt iof.) Då är det dax för vägning och boxning i vanlig ordning! Ser fram emot det ;O)

Har varit inom syrran idag (igen...) och kollat Axa, och allt var kanon. Hon har verkligen koll på sina små, okej om det står mat på bordet så kan dom få vänta en stund innan hon kommer till dom även om dom kallar på henne. Hon tuktar dom redan, tydligen ;O)

Har varit på utvecklingssamtal med Jonte idag, det går sådär i skolan. Han har fortfarande svårt med skrivning, läsning och att "komma igång", och det är jättesynd tycker även lärarna som sa att han har verktygen och kunskapen, men kommer inte till skott. Han är på god väg att klara av sina mål inför nästa termin, och det är ju skönt! Det är alltid jobbigt när ens kids inte klarara skolan, som " alla andra", om jag får uttrycka mig så...
Hoppas att hans operation av mandlar och polyper kommer att hjälpa honom även i skolan, om han nu får sova som han ska när det skitet är borttaget. Han sover väldigt dåligt och det är klart att då är det svårt att koncentrera sig och vara 100% på i skolan. Hoppas, hoppas, hoppas!!

Vad kul att Krickas uppfödare - Vildandsmamma har hittat hit oxå, nu får jag se till att sätta in lite bilder och berätta mer om Kricka. Okej, det hade jag nog gjort ändå, men, men. Eftersom vi inte träffas så ofta så kan du ju se vad som händer här! Kram på dig och familjen!! ;O)
Ska se om jag kan lägga upp en länk till Vildandens hemsida, så kan alla titta på Krickas familj. (jag är ju som bekant inte den skarpaste på datan, men skam den som ger sig!!

Hej & Hå en gul en blå...

( Se det varade inte så länge, naturligtvis kommer man till Vildandens hemsida om man klickar på Vildandsmammans namn på den lämnade kommentaren från igår, daaaaaa !!!!)

Inga kommentarer: