onsdag 18 mars 2009

Vägningsdag ;O)

Idag är det onsdag och då är det viktväktarna som vanligt. Jag var ju inte och vägde mig förra veckan dels för att det blev stressigt och för att tiden inte räckte till och tyvärr att jag "mesade" lite... Men idag var jag där och det var minsann ytterligare 1,3 kg ner !!! Så det börjar närma sig målvikten och jag måste ju oxå tala om att syster yster är jätteduktig hon med, hon är bara nått enstaka kilo från sin målvikt. Jätte bra, syrran !!!!

Fick med posten ett brev till Jonathan och nu är det dax för operation, veckan efter påsklovet. Skärtorsdag är det dax för inskrivning i Ystad och sen är op. dagen den 14/4 08.00. Det ska bli skönt när det är över, hoppas bara att allt går bra och att det blir lyckat.
Han har ju som bekant stora problem med mandlarna och polyperna som gör att han sover väldigt dåligt på nätterna och dessutom så ska det även underlätta med uttalet eftersom han är ganska "grötig" när han pratar.
Efter op. så brukar barn vara hemma ungefär en vecka innan de kan gå till skolan igen, så han blir skolledig i nästan två veckor, eftersom det är påsklov veckan innan. Och jag måste vara hemma för vård av barn. Vet inte om det är så trevligt eftersom Jonathan är av det manliga könet och då är det som bekant väldigt gnälligt när man är sjuk eller krasslig;O)

Naturligtvis har det varit boxning idag oxå, tyvärr så var inte vår tränare Patrik där men det gick bra ändå, men jag föredrar nog hans pass ändå. Han är både rolig och skämtsam och man får verkligen svettas!!!

Puss & Kram...

1 kommentar:

Kim sa...

Från en stjärna till en annan:
Jag tror du får stoppa frysen full med glass i stora lass, och göra milkshake till din "lille gubbe" när han kommer hem. Det kommer nog gå så bra så!!! Lycka till!!