måndag 2 mars 2009

Kursstart :o)

Kursstart på LA´s hundkörskola idag!! Antligen var det dax att köra igång efter ett ganska långt uppehål. Och alltid lika kul som vanligt, det var ett tjugotal ekipage som kom till kursen idag. Det är alltid lika spännande att få se vad det är för några hundar och förare som kommer. Idag var det faktiskt tre stycken som var "nygamla" ( som gått innan oxå).
Allt gick bra trots att Lena var nyopererad i sin fot och hoppade på kryckor, och jag fick vara standin för henne. Det gick bra och Lena "skötte snacket" och jag var hennes förlängda (typ) ben...
Jag rekomenderar starkt att gå in på deras hemsida www.hundkorskolan.se och se hur deras filosofi ser ut !!
Jag har varit ledig idag och har bara flytit runt och haft det skönt, fikat hos mamma och pappa två gånger!! Jo det är sant först frukost och sen efter syrrans och min tur till Malmö, Bahaus för att köpa mer frigolit till deras badrum ( som renoveras efter en vattenskada) och sen en fika efter att vi hämtat Bella på dagis.
När jag kom hem så ville Jennifer bli hos moster och leka och jag tog mig en 80 minuters tur på motionscykeln. Jag har tyvärr falerat en del i helgen och är inte stolt över att erkänna att jag länsat Jennifers godispåse efter att hon gått och lagt sig ;O(
Men ibland så har jag svårt att behärska mig när jag "mår kasst" ibland blir det för mycket press och jag har en förkärlek att äta då, tyvärr. Men det är inte lönt att rasa ihopa utan det är bara att ta nya tag och skärpa till sig.
Det blir alltid bättre...

Nu är det dax för mig att gå till kojs och drömma glada drömmar. Och har ni märkt att det är mycket ljusare ute nu både på morrnarna och kvällarna, det är skönt...

Kramiz alla !!!

Inga kommentarer: