söndag 15 mars 2009

Snabbt och läckert...

Jaha, så har helgen gått förbi i en rasande fart, shit man hinner ju knappt med. Och jag som skrev på Ninas blogg att hon var dålig på att uppdatera, nu har jag inte fått tummen ur "pip pip pip" sen i torsdags ;O( Fy, fy !
Men jag har gjort en hel massa tvättat ( flera maskiner i tre dagar!!!) städat och umgåtts. Och arbetat oxå.
I fredags var vi inne hos grannarna och tog ett glas vin (var det meningen...) och det blev en hel flaska för min del, inte bra med tanke på att jag hade ätit fyra knäcke till frukost, en banan och en rejäl fralla på eftermiddagen och sen inte mer. Ni kan ju tänka hur jag mådde klockan 21.40, då jag bara " skulle kissa hunden" och istället gick rakt in på toaletten och kräktes. Usch fy vad jag mådde dåligt, det ska jag aldrig göra om, där ser man så viktigt det är att äta!!!!
Upp på lördag morgon och mådde SKIT men arbeta det måste man ju, som bekant. Arbetsdagen försvann i en rasande fart och när jag kom hem så vilade jag, så klart. Jag hade ju bara sovit sen klockan 22.00 till klockan 06.00!!
Jonathan har varit på Kempoläger hela helgen och blev graderad idag, med ett grönt bälte. Vet inte riktigt vad det innebär, har noll koll på det där, men han var själaglad iaf, GRATTIS JONATHAN!!!
Lördagkväll tillbringade vi hos syrran och Tompa, det blev middag ( jättegod lax med fetaoströra) sen snacks, kaffe ocg glass till melodifestivalen. Och vann rätt låt då???? Ja vem vet, inte enligt mig. Jag gillade EMD´s låt mest men tycker att af Ugglas har en sån skön stil och hennes låt blir bara bättre för varje gång man lyssnar på den, så bara därför skulle hon kanske tagit hem vinsten?
Söndagen var det upp i någorlunda tid för att följa med Bella som går på Funky Kids på Rehab Center. Oj, oj vad hon var duktig, Jennifer ska nog vara med om det blir en omgång till.
Jobb klockan 14.00 började på Folkets Hus i Svedala där det var sk. omsorgsdans. Jätte trevligt med mat och kaffe, och naturligtvis dans. Det gick livat värre till...
Har kommit hem för en stund sen och har precis bara hunnit pussa Mannen med stort M och kidsen så klart. Nu när jag skrivit klart blir det en minirunda med Kricka sen sängen.

Kram på er alla// Pöss ;O)

Inga kommentarer: