onsdag 11 mars 2009

Valpar på gång ;O)


Snacka om att hon är mallig, eller hur !!! Visst ser det ut som om hon är såååå himmla stolt över det hon har i magen?!


Mallgrodan Axa har ungefär 2 veckor kvar till de små valparna ska titta ut i världen.

Hon har verkligen blivit stor de bara de senaste dagarna så känns det som om hon har exploderat om magen. Men det är ju klart 6-7 valpar tar ju sin plats, eller hur.



Här kan man verkligen se hennes stora mage, fler bilder utlovas inom kort. Kanske även "förlossningsbilder".




Ja visst är det spännande när det snart är dax, det blir Axas andra kull valpar, förra kullen så valpade hon i Bellas spjälsäng! Det känns som om det går i familjen, syrran "valpade" ju inne på toaletten när hon fick Timsemannen!!
Axa är en Tollare från Vildandens, en mycket välplanerad uppfödare som har sten koll på vilka som kan paras med vem. Dessutom så är hon en mycket engagerad människa som bryr sig om sina valpar och köpare. Det är definitivt inte kreti och pleti som får köpa valp från henne. Hon synar en i sömmarna och det tycker jag är bra!! Hon ser gärna att man kommer att använda hunden i jakt eller spår och lydnad.

Jag och syrran har varit i Trelleborg för att kolla på träningskläder, jag hittade ingeting alls men Anette fyndade både byxa och tröja. Det var jättesnyggt på henne, hon har blivit såååå smal! Däremot så köpte jag lite nya hårgummiband och klämmor till Jennifer och ett par gympadojor som var på rea och nersatt till 100kronor. Nu var jag lite ivrig, det var faktiskt Moster som köpte skorna till Jennifer. Jo, jag köpte faktiskt en "typ" palestina sjal modell mindre i lila till mig själv inne på Glitter. Den var skithäftig, om jag får säga det själv. Man blir nästan beroende när man väl har börjat använda dom som halsduk, och det ser snyggt ut oxå!!

Har varit och tränat idag, vi var inte så många på boxningen idag men oj oj oj oj oj vad jag kommer att ha ont i magmusklerna i övermorgon. Det blev väldigt mycket sittupps. Men man har verkligen fått en rejält mycket bättre grundkondis och jag har börjat få muskler som jag inte trodde jag hade innan.
När jag masserade Peter häromkvällen så sa han att det märktes att jag hade börjat träna musklerna för jag tog i på ett helt annat sätt. Och det är ju bra ;O)


Ja, ha en fortsatt trevlig kväll, nu ska jag kolla in om det är något på "dumburken" // Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vapplisar.....du får skicka upp en sen för en omgång gos. Minns hur goa förra kullen va.....åh.....*mys, mys, mys* Kram