onsdag 18 november 2009

Då var det dax igen...

Onsdag och då bär det av till VV... Usch vill inte egentligen, men jag ska tvinga mej dit(*och gör inte jag det så fixar syster yster det!!)
Har varit på bilprovningen idag och gjort efterkontroll på bilen efter de fel som fanns på besiktningen, den gick igenom uten problem. Problemet med ljusrampen på bakluckan löste vi genom att ta bort den helt enkelt, så den kunde dom inte säga nått om... ha ha! Lysdioderna fungerade men sladdarna var trasiga, tydligen ett vanligt problem på 850:orna(*kommer från en säker källa!!!!)
I vilket fall som helst så tror jag att jag även i fortsättningen ska hålla mej från allt vad bilprovningar heter, jag tar tydligen fram de bästa sidorna hos alla där... Hmmm, det började med att jag sa hej hur glad som helst och fick ett mycket kort hej tillbaka. In i bilen och iväg in i hallen, han sa inte ett ord överhuvudtaget! Och då är det inte lätt att få till det på ett bra sätt, vad skulle jag säga...
När det var klart så sa han -In i bilen igen... jo det gjorde jag ju, vågade inget annat. sen får han inte igång bilen(*vi har ju ett stöldlås i bilen med ett litet chip som måste sättas i i ett litet hål i fem sekunder innan man kan starta bilen!) och jag talar om för honom att man måste sätta i chippet, då svara han med ett-Hmmmf...
Tänkte att jag får nog skoja till det lite och säger, ja det e´inte lätt att veta var man ska sticka in den...('Hallå, nu sa han defenitivt ingeting! ) Jag och min stora trut!!! Nä, jag tror att Peter även i fortsättningen får åka och besiktiga bilen... Det är nog säkrast, right!
Hem igen och då ringde mamma & pappa, dom köpte frallor och kom inom på en kopp kaffe iad igen, trevligt.
Mamma letar ju en tattuerare och ska ha Trixis tass-avtryck på skuldran. Det blir säker riktigt snyggt, och vi är lite impade på att pappa tycker att det är ok??!!
Dom ska iaf ta en tur till JDL-tattoo i Lödde och kolla in dom, sen får vi se.
Nu har Jennifer kommit hem från skolan med bussen och ska få lite mellis i magen.

Tjingeling ;O)

2 kommentarer:

nettan sa...

DE GÖR HON RÄTT I ATT GÅ TILL LÖDDE TATTO...
DOM E BÄST.. KRAM

Kim sa...

Jag tycker du ska fortsätta besiktiga bilen. Igen och igen, tills det kommer ett litet leende... ( han kanske bara blev nervös när det dök upp en så tjusig kvinna. )