onsdag 4 november 2009

Ja, se det snöar....

Jodå, det är sant, det snöar här hemma hos oss!!!! Jennifer sa ; -Då kommer det snart! Vad då?; sa jag. -Vintern såklart, mamma!! svarade Jennifer med ett brett leende...
Jag minns själv hur kul det var när första snön kommit!! Det känner jag iofs fortfarande, det finns inte mycket som slår att vara ute i snön och åka pulka och göra en stor brasa och grilla korv över tillsammans med varm choklad ( gärna lite spetsad för dom stora "barnen"), inte sant!

Fick åka från jobb idag för att åka till skolan och hämta Jennifer som hade feber, ont i sin arm och allmänt lessen. Hon var ju och fick sin vaccination igår eftermiddag, och hennes fröken sa att det var en del barn som var hemma idag på grund av detta.
Men nu har hon sovit i nån timme och när hon slog upp dom blå, sa hon ; -Mamma, jag vill leka med en kompis! Det blir inget med det idag och imorgon är jag ledig så då får hon vara hemma, så vi kan mysa lite!

Var på en föreläsning igår i Skurup om dyslexi och läs-, skriv svårigheter. Det var en grupp som kallar sig för SKED - Skånes Kunskapscentrum för Elever med Dyslexi som föreläste och det var mycket intressant, rekomenderar starkt att gå in på deras hemsida www.skane.se/sked och botanisera. Dom har svar på det mesta. Man kunde gå in och se anteckningarna från föreläsningen där oxå, så den ska jag hämta där och skriva ut för att ge till skolan. Tror att dom skulle behöva detta.
Både Peter och jag fick till oss riktigt mycket information, och jag kan inte återge allt här för då skulle du tröttnat för längesedan.

Nej, nu ska jag ta tag i tvätten...

2 kommentarer:

nettan sa...

bra att ni gått den... den är sååå bra..fast det var länge sedan jag gick den..
snö ja fy för den lede .. tuben ringde hem helt överlycklig och han e ju som du vet stort barn....

då kanske man kan få en kopp kardemumma kaffe i morgon .. skall till petra kl 12
ses sen... kram stora syrran

JonteJenna sa...

Så klart!!! Kaffet är alltid laddat...(nästan iaf) // Kram