torsdag 15 januari 2009

0,7 ner...

Ja man får faktiskt vara nöjd med det ( säger iaf syster yster, ha, ha, ha!!) -0,7kg på en vecka. Det var ju bara att jag hade förväntat mig lite mer, nu bör jag gå ner 3,4 till nästa vecka och det är ju helt omöjligt!! Både ur hälsosynpunkt och möjlighet, måste ju äta eller hur.
Nej, jag har försäkrat någon att jag inte ska bli någon "bantar-idiot" som bara älter och älter, jag gör det för att jag vill må bra. Och det gör jag iof nu oxå, men jag har ju typ 20-25kg övervikt kvar.
Lugn det ska inte bli så mycket jag ska gå ner, jag måste fortfarande vara jag, inget snack om saken - såklart! Man bör nog ha i åtanke att bukfetma är den farligaste sorten av övervikt.
Kattorna blev kastrerade, vaccinerade och öronmärkta igår och det gick utan problem (höll på att skriva smärtfritt!! hi hi hi) de var bara lite trötta men ok. Och de har låtit den tomma pungen vara ifred och inte varit där och slickat hela tiden. Däremot Kricka var väääääldigt angelägen om att se till att det var rent om nu vetrinären inte gjort ett tillräckligt bra jobb!?
De fick ätit lite och sen la de sig och sov i soffan, de är sååå söta. Jag har bett om ett foto på deras syster, som oxå blev omhändertagen i sensommras när vi tog med kattorna hem från skogen, helt övergivna öch förtvivlade.
Har varit ute i Bökeberg och gått 40minuter, det var tungt idag, förstår inte varför, bara jag inte håller på att bli sjuk( är det nu jag håller på att bli hypokondriker???) Nej, det finns inte tid för det nu eftersom vi redan har katastrof på jobb, där nattpersonalen får gå in extra...

Jag ska se till att fota lite, har blivit litta slapp (tolka det som ni vill...Hahahahaha!!!!)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du e duktig...glöm inte de och tänk på så mycket muskler du bygger när du tränar ..de väger mer än fett.. stirra dig inte blind på kilona .. mätt dig eller titta på kläderna...
du kan...
saknar inte bara dig utan syster yster.tur vi snart ses ..
kramis

Anonym sa...

Hur i helsike får ni motivation till allt. Kan jag få lite Berggren-anda i mej??? Kram

Kim sa...

Stort Grattis! Ska du fortsätta så här så får du köpa ny bikini till sommaren, och sedan gå på stranden med näsan i vädret! Go Girl!