söndag 11 januari 2009

Sköna Söndag

Jätte mysig dag idag, har varit ute och gått med syster yster och Nettan. Tror att det blev gott och väl en timme - goa points som man kan ha användning för, med tanke på vad jag hittat på de senaste dagarna.
Var ju och vägde mej efter alla helgdagarna och till min stora förvåning så hade jag bara lagt på mig 0.9kg, så det var jag nästan glad för att jag gått upp! Har verkligen blivit på g igen och känner mig fantastiskt motiverad.
Fredagen tillbringade vi hemma i goa vänners lag. Rolf och Ingela och kidsen Frida & Edvin var här och åt middag. Jag gjorde Pollo ala cacciatore, en italiensk kyckling rätt med vitt vin, oliver och salvia såååå gott. Alla var mätta och belåtna och vi avrundade med viktväktarnas marängchokladtårta med grädde och färska jordgubbar och hallon - mums!
Naturligtvis blev det en omgång kanasta och vin, så klart. Vill helst inte tala om att Ingela och jag losade, men det gjortde vi...
Lördag var det överraskningsfest för Dennis som fyllde 40år i onsdags, vi fick skjuts in till Big Bowl och vi var ca 15 pers. både släkt och vänner som satt i resturangen när Katta och Dennis kom. Dennis blev sååå lång i synen och bara gapade, han hade inte anat något alls! Kul när allt klaffar;o)
Efter den asiatiska buffen, med en jättegod kycklingsoppa med kokosmjölk och lime till förrätt och en irischcoffee till dessert, så blev det bowling. Därefter nattklubb, när vakten kom bort till oss och sa att vi har stängt, nu måste ni gå...
Sagt och gjort tiden sprang iväg och vi tog en taxi till svedala. Sedan promenerade vi hem ca 40 minuter och det var väldigt uppfriskande. När vi lagt oss i sängen ställde jag klockan på 9.00 eftersom vi skulle ha avslutning på kursen ( hundkorskolan.se ) och då var klockan fyra på morgonen!!! Hallå, hur skulle jag orka???
Men upp kom jag och det utan några som helst problem, det måste ha berott på promenaden hem på natten ;o)

Och jag lovar, jag ska uppdatera oftare!

Kram på er alla!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

den maträtten ser vi fram emot....
tusen tack för rastningen... i morgon ska vi slåss..
kramis

Anonym sa...

Pollo ala cacciatore - Ja, ja.....fint ska det vara. Ha, ha, ha....Nä, bara skojar med dej. Men visst lät det avancerat. Ja, visst är det skönt att vara ute och gå!! Hade en släng av gång-sjuka i höstas. Varje dag när jag lämnat på dagis var jag och Skipper ute 1 timme plus = minst 1 timme. MEN...... Hoppas allt är bra med er alla; din familj, syrran m fam och päron. Saknar er!! Kram