lördag 31 januari 2009

Lördag

Sov morgon, gud vad skönt! Sen var det upp och kissa och utfodra doggsen. Ännu en lugn natt, den enda som var lite kinkig i morse var Chila som inte gillade att Jim och Isak ville upp i sängen oxå. Så de fick sig var sen utskällning, sen fattade de vinken. Chila vill gärna ligga ensam med oss i sängen nämligen!
Jennifer tjatade genast om att ringa en kompis, men vi sa att man kanske ska äta frukost först, helt onödigt tyckte hon. Men nu är det ju så kul när man har lärt sig vilka siffror som är vad och slå nummret själv! Efter den ytterst lilla frukosten hon fick i sig ringde hon till granntösen Tuva och visst ville hon leka.
Det gäller att leka idag för i morgon åker Tuva och hennes föräldrar till Afrika i tre veckor, man blir onekligen lite avundsjuk. De ska åka runt och titta lite grann har väl bara bokat in en vecka på hotell, sen ska de runt till Tuvas pappas bekanta. Han har varit bosatt i Afrika under en tid.
Även Eva och Rickard(kompisar från Klågerup) är iväg på semester nu. De har åkt till Egypten, Hurugada. Samma ställe som vi var på för några år sen, fast på ett annat hotell. Hoppas att de har det lika fantastiskt som vi hade när vi var där.
Det var verkligen en helt annan värld som man kom till, speciellt när vi låg och snorklade vid korallreven. Helt tokigt fantastiskt;o) !!!!
Får rapportera sen när de har kommit hem igen, nästa vecka.
Jag planerade att gå ut och jogga en runda i dag, men tyckte att det var rent för kallt, jag får så ont i halsen när det är kallt och jag springer. Sprang lite igår kväll när jag varute rundorna med hundarna, och det gick riktigt bra. Boxningen har helt klart gett resultat med konditionen.
Nu är det dax att bege sig till jobb om en stund, det är inte jättekul men ett nödvändigt ont. Speciellt på helgerna då hade jag gärna sluppit att arbeta. Nä man skulle vunnit lite pengar så man var oberoende och bara hade kunnat arbeta ideelt, det hade kännts bra. Tror jag iaf, inte för att man hade blivit lyckligare men allt hade varit bra så mycket enklare. Då hade jag kunnat lägga mycket mer energi på Jonte och hans skola, och nu börjar ju Jenna oxå till hösten. Nu ska maninte måla fan på väggen, men om hon behöver lika mycket hjälp så kan det bli rätt mycket, tyvärr. Visst det behöver inte bli så, men man vet ju inte.
Hade en lietn svacka igår och åt både lösgodis, chips och ostbollar, men för en gångs skull utan att frossa. Det känndes bra att faktiskt kunna unna sig trots att mina points inte räckte till, bara det att jag inte bara kastade det i mig som jag brukar.

Nej nu ska jag se till att Jennifer och Tuva städar innan de går in till Kari och leker istället. Sen ska Peter och kidsen ha tre rätters middag i kväll, det brukar de göra när jag jobbar kvällen. Jennifer har beställt pommes och Jonathan soppa. Vi får väl se vad det blir...

Tjing tjong ballong ;o)

1 kommentar:

nettan sa...

soppa till förrätt pommes till huvudrätt och godis till efterrätt
vad mer kan man önska???
kram