söndag 25 januari 2009

Spa-kväll

Fin choklad med chilli, basilika och lime & frukt till det.
Sishi från Chill Out i Malmö, fantastiskt gott!!

Fotvård, chokladfotbad, massage och nagel-lackning.


Till & med Syster Yster tyckte att det var "ganska" skönt.



Så här fint var det inne i badrummet med ljus och riktiga blommor!


Så har våran mysiga spa-kväll varit. Lika trevligt som vanligt, vi startade med att promenera en timme jag & syrran med våra töntstavar och Nettan utan.
När vi kom tillbaka så blev det smootie med jordgubb och banan.
Sedan blev det fotbad med choklad doft, ohhh vad gott det luktade.
Fotvård och filning avslutades med massage och nagellackning.
Vaxet värmdes, och det drogs bort hår både här och där. Armhålor och ben blev totalt hårfria. Brynen plockades och färgades och någon fick extra massage på äggstockarna...
Sedan var det dax med maten - Sushi !! Ja jag och syrran har aldrig ätit det så Nettan hade laddat med extra mycket frukt om det skulle vara så att vi inte kunde äta det.
Oj, oj, oj vad gott det var starkt, smakrikt och tillsammans med grönt te och sake. Bara ett ord (eller några stycken iaf!) SÅ FANTASTISKT GOTT!!! Helt klart en ny favvo rätt.
När maten var avklarad så var det kaffe och te tillsammans med tre chokladbitar, om jag minns rätt så var det smaksatt med chili, basilika och lime, kanske nån annan krydda till men kommer inte ihåg vilken. Och naturligtvis så hade vi rött vin också!!!
Vid midnatt så kom våran riddare, dock inte med någon vit släde men hem kom vi ialla fall och i tryggt förvar också ;o)
Räknar redan veckorna till nästa gång.
Idag så har vi varit och jagat klövvilt, Peter och Jonathan var också med (kul , kanske min lille grabb oxå kommer att jaga, vem vet?) Vi tryckte av skogen och Chila, Kricka och Molly gjorde ett fantastiskt jobb. Vi såg sju stycken rådjur i skogen och Chila hade riktig närkontakt med ett av dem, hon har bra ork den gamla!! Palle sköt ett i drevet och det fick Jonathan följa med och passa på gården. Han var helt salig och fick åka med i Palles bil, fick oxå låna min kniv så allt var ju kanon ju...
Efter jakten så blev vi bjudna på buljonsoppa och bröd. Och någon sorts viltkött som var rökat, så gott. Det sitter inte alls dumt i magen när man har sprungit runt ett tag i skogen.
Och gissa vad vi ska äta i kväll ????
Jaaadåå - Sushi !!!
Tjingeling, nu ska jag upp på cykeln en timme!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill va med och spaa nästa gång om det går för sig...*L* /Nina

Anonym sa...

Eh.....jagvill oxå va me!!!!! Sen undrar jag....varför passade Jonte ett dött rådjur? OM den skulle vara skendöd eller??? Ja, det där me jakt...de e skumt de...*ler* Men spa fattar jag mej bättre på. Nästa gång ja kommer ner så får vi fixa till en sådan kväll. Aj niiid it!!!

Anonym sa...

sushi ??? är du helt tokig??
tänka sig vad man kan lära gamla hundar sitta.....
kram

Kim sa...

Vilken blogg! Vad ska jag säga om den?.. Jo att det var trevligt att du hade trevligt och.. tja, -choklad är gott! ( hahaha )

nettan sa...

vi får öppna ett SPA och ta bra betalt.... kram nettan