söndag 18 januari 2009

Gött...

Livet e´gött, så e´de bara! Lycklig...
Har just kommit hem från Ringsjöns Värdshus, min faster har fyllt 60 år och firade det med att bjuda på tre rättersmiddag. Jag valde någonting med lamm och nån senapssås (det hette säkert något mycket klatchigare ) till förrätt och åt en odlad havsfisk med smörsås och potatis ( när Jonathan fick in sin ungtupp med gräddsås så ville han prompt ha min fisk i stället så vi bytade efter halva tallriken, smart !) och till dessert créme brylé med havtorn...
Inte helt fel, såååå gott och jag vill inte tänka på vad prislappen slutade på, hmm priserna låg i ganomsnitt på minst 100kr och huvudrätterna på 200-300kr så med drickat så gånga med 450-500/person och vi var 16stycken som festade till det... Men gott var det, fantastiskt ljuvligt.
Också fick vi umgås med varandra hela släkten och det är inte lika ofta som när farmor och farfar levde, tyvärr men så är det väl lite att när knytpunkten försvinner så tappar man kontakten lite. Men det är alltid fantastiskt trevligt att ses, även om det är sällan!

Jag och syrran var superhurtiga i morse klockan 08.15 hämtade jag och vi gick dryga en timme i skogen med hundarna, det var jätte uppfriskande, och framför allt inte en enda "idiot" till som sprang i en okristligt tid i skogen. (förutom vi då ;o) )
Nu är man så mätt och trött så jag tror minnsan att jag ska bänka mig framför tv och burra ner mig och Mannen i Mitt Liv under en filt och bara vara, ljuvligt!!!

Jo jag glömde ju vi var hela familjen hos Marika och Per och firade Marikas 35års dag med italiensk buffé och Maggans hemmabakade tårta, det var väldigt gott det med ( jag cyklade faktiskt 60minuter på min motionscykel så jag kände att jag klunde unna mig lite gott)
Och vi flickor jag Anette och Marika (Carina var inte på plats) bestämde att vi skulle se till att ordna med så att vi kunde träffas allihopa med respektive och våra föräldrar. Det hade varit så kul att träffas alla, Eskil och Margareta byggde hus samtidigt som våra föräldrar i Klågerup och vi töser har vuxit upp tillsammans och haft mycket gemensamt, men tyvärr tappat kontakte i de sena tonåren men funnit varandra igen och har riktigt kul ihopa...

Tänk som livet blir - Gott, Gotti, GottGott ;o)

1 kommentar:

Anonym sa...

ni festar alltid......
imorgon bränner vi kalorier...kram..