måndag 16 februari 2009

Gilla läget!

Ja, nu har det gått ett par dagar sen jag skrev men det har varit en jobbig helg både saknaden av Duva, jobbat, ordnat med kalas på jobbet och annat. Ibland känns det som om jag hade tre barn iaf, och inte två. Man måste se till att allt klaffar. Troligtvis är det mitt eget fel, som tar på mig en massa oxå!!
Skit samma, så ser mitt liv ut just nu och det är bara att gilla läget...
Det läget jag har snart gllar jag starkt, framför tv´n i soffan med hunden vid fötterna och katterna på magen/bröstet, kanske mannen och kidsen runt omkring ( mer eller mindre sovande) med en kopp varmt grönt te - då gillar jag läget!

Helgen då i stora drag om jag ska uppdatera er lite, jag jobbade, Peter och kidsen var på kälkbacken ute i Bjeret, med varm choklad och grillad korv. Med ca 40 stycken till. Eftersom det var anordnat Årets familjefest av Rob och Johan, mycket trevligt initiativ!
Sedan blev det samling i sporthallen på Marbäcksskolan för att ha skeppsbrott och "sitt-fotboll" ( man satt ner på rumpan och fick ta bollen med fötter och händer, rätt kul faktiskt!) och som avslutning blev det vanlig fotboll och "Gyllene M:et" för alla kids. Allt avslutades med diplomutdelning och godispåsar till alla barnen. Sen fick dom hem till sängarna och vi vuxna skulle äta gott och dans lite...
Barnen sov över hos mormor och morfar och vi fick röra de lurviga lite.
Jätte trevlig fest med bordsplacering och dans tävling ( som jag och min kavaljer faktiskt kom på tredje plats!!!) i Tango, av alla sorter!? Man kan säga som så att det fanns väääldigt många olika stilar...
Söndag då.. ja hade sovmorgon till nio, då Jonathan ringde och ville ha ett telefonnummer till en kompis! Tack för det!! Men det gjorde inget, Peter och jag åt frukost tillsammans och jag blev hämtad av syrran. Vi hade stämt träff med Nettan i Bökeberg. Cirka en timme var vi ute och gick, och träffade på en ytterst otrevlig människa ( som tyckte att han ägde skogen!!) som påstod att det var koppeltvång!! Hallå... mellan 1 mars och 20 augusti är det koppeltvång i hela Sverige enligt jaktvårdslagen, borde man inte kunna det om man är viltvårds ansvarig?? Eller?!
Ja, ja vi såg ganska frågande ut och tyckte att det där med jaktvårdslagen och allemansrätten kanske kunde funka. Tillslut tyckte Nettan att nu får det räcka och sa helt sonika till honom -" Och vem är du då....????" Varpå han talar om vem han är och Nettan läser lusen av honom och upplyser honom om en del vesäntliga saker om både våra hundar, oss och annat smått mat nyttigt för honom. Och kan man tänka sig helt plötsligt var det ett annat ljud i källan....
Och vi var tre tjejer med okopplade hundar som gick därifrån, visserligen smått irreterade, men det kändes som om han inte hade något att komma med över huvudtaget.
Efter den uppfriskande turen i skogen, som inte var helt lätte eftersom det var mestadels isbana på vägarna, så stack jag till jobb. Fick snällt gå hem eftersom Peter och Kidsen var hos Sam på kalas. Där blev det både tårta och middag, jag var ju inte helt lottlös heller eftersom vi firade våran 70åring på jobb. Med smörgåstårta och prinsesstårta, och jag ska tala om för er att jag har nog aldrig ätit en sån liten bit smörgåstårta och tårtbit någonsin. Så jag höll mig minsann inom ramen för mina points, det borde vara en liten, liten extra guldstjärna iaf.
Och idag har jag varit fri, Peter är pappaledig och vi har varit i Malmö på IKEA, träffade mamma och pappa där och Syrran med kids så vi åt lunch tillsamman. Sen stack vi till MediaMarkt för att unna oss (eller oss och oss, Peter har tjatat i flera dagar nu, så jag gav upp...) ett Wii spel. Så gissa vad "mina tre barn" gör nu?

Får väl gå in och vara lite intresserad iaf!! Ha det gott alla;o)

2 kommentarer:

Anonym sa...

LITEN guldstjärna? Nä, du ska fan har en sketan-stor!!! *ritar och färglägger* Sen blev jag ju lite besviken att jag missade utbrottet i skogen....jag bara garvade...2 jägare (vet ju inte med Nettan) med jakthundar träffar han på.....han trodde nog ni var stadsfjollor... Han skulle fan få höra!!! Ha, ha, ha.... Jag beträffande Wii - jag förstår dom!!! Det är ju jättekul OCH....om du tränar med wii får ju ju äta mer (tror jag - för jag vet inte hur VV funkar....men det blir i alla fall träning) Kram

nettan sa...

Du är värd en stor guld stjärna som sara skrev och gick du sen hem från jobb blev det nog nån points till..

vill testa wii.... kram

snacka om att ha ont i armarna i dag efter den timmen i går indra vad som tagit åt karin???hon var ju elektrisk..
ses i morgon...