måndag 9 februari 2009

VAB

Hur kul är det att vara hemma med sjuktbarn, feber och allmänt gnällig, sen ringer de från skolan. Och då är det Jonte som inte mår bra, ont i öronen. Så det var bara att slänga sig i bilen och hämta hem den sjuklingen oxå. Tack och lov kom syrran hit med lunch, köttfärssås och spagetti.
Det blir att vara hemma i morgon oxå, och det blir inte bra med planeringen på jobb, eftersom "min tant" fyller 70år och jag skulle fixa en massa till det. Det blir till att fixa det hemmifrån istället. (jag bjuder kommunen på det!)

Återkommer!
Hej igen!
Nej du Nettan, jobbar man i denna kommunen får man inte skriva upp komp när man arbetar hemmifrån, i synnerhet inte i i vården.
Men jag gör gärna detta för "tanten" det blir smörgåstårta med rostbiff & "Annepantårta"(marsipan tårta/prinsess). Mums ;o)

Kom just hem från boxningen, det är så kul fortfarande... Inte likt mej eftersom jag har en tendens att tröttna efter ett tag, men inte denna gången tydligen.
Hemma hade lugnet hägrat sig, Jonte hade fått feber och mer ont i huvudet, öronen och i käkarna, så han fick en pilla och sen ville han gå till sängs. Inte ens disney channel kunde få honom att ligga kvar i soffan.
Jennifer är lite piggare men hon har nog fått ögoninflammation, brustna blodkärl och kli. Hon har inte feber nu i kväll men fortfarande ont i huvudet och är inte direkt intresserad av att äta.
Det blir en vääääldigt kul dag i morgon ;o(

Jag och min syter har fått en väldigt fin gåva av våra föräldrar, och som jag sagt innan vad vore vi utan dom. Som naturligtvis är de bästa föräldrar man kan önska sig, de finns alltid där för oss och kan stötta och trösta. Och dom älskar sina barnbarn som sina egna (om inte mer faktiskt!)
Mamma brukar säga att det där med "grädde på moset" det stämmer mycket väl, egna barn är en välsignelse men barnbarn det går inte att beskriva riktigt, som högsta vinsten och ändå bättre!!
Nej nu får jag ta mig i kragen och ta den där duschen, sen är det en fruktsallad som står på menyn. Men först är det Jennifer som ska i säng.

Over and out ;o)

2 kommentarer:

nettan sa...

man kan ju faktiskt skriva komp tid när man jobbar hemifrån..
krya på barnen...

Kim sa...

Det finns ett ställe strax breve', med personal som har massor av komptimmar att ta ut, tydligen, från jobb som gjorts... eller inte gjorts.. -ja, inte på jobbet iaf!/ fast jag vet ju att du inte är en sådan person.. men tycker du skulle haft komptid i detta fallet. Krya på er! ( du är väl lycklig när du tittar ut iaf!.... GRRRRR...)