tisdag 24 februari 2009

Ibland händer saker man inte vill uppleva...

Detta är våran lilla Faxa strax efter att vi fått hem henne i fjol.

Visst e´hon sååå söt, det är så trist att vi inte fick ha kvar henne längre...


På väg hem från jobb idag så var jag med om nått hemskt, det låg något på vägen en bit fram som rörde sig så konstigt? När jag närmade mig så såg jag att det var en katt som blivit på körd, stannar och går ur bilen . Det gjorde så ont i mitt hjärta, den var fortfarande i livet och tyvärr behövde man inte vara något snille för att inse att den inte skulle klara sig. Vad gör jag nu ? Dessutom kom det en bil och den som satt i bilen tittade på mig som om jag bara stod ivägen för dom!?
Tänkte att den kan ju inte ligga där och lida och när jag kommer fram för att ta upp den så fräser den och spottar, reser sig på frambenen och hasar sig fram på asfalten, tänk vad ont den hade. Usch dessutom så fattades den lite hår på nått ställe på ryggen och var ganska illa tilltygad i huvudet med näsblod och så...
Hade sån tur att mamma just kom förbi med Tim i barnvagnen så hon blev där och jag körde hem och hämtade handskar och en kattbur, men när jag kom igen efter 3minuter så hade mamma fått kontakt med grannen (som jag inte trodde var hemma) och , jo det var tyvärr hennes lilla katt. Meddetsamma när hon kom fram så tog hon upp katten i famnen och direkt blev hon lugn. Sedan körde de ner till Vetrinärerna på Bruksgården, där det visade sig att ryggen var bruten och det inte fanns något att göra utan att låta henne somna in.

Alltid tråkigt att förlora nått så kärt som sitt husdjur, skickar mina tankar till Carina och hennes familj.


Ikväll har jag insett att vår "lilla" tös håller på att bli stor!!! (hemska tanke!!) Har varit på informationsmöte på Marbäcksskolan inför skolstarten. Ja, nu är det skola, eller förskoleklass som gäller den 18 augusti för Jennifer. Det ska bli spännande samtidigt som det känns jobbigt att ha två skolbarn med läxor och allt annat däromkring.
Och Jennifer är sååå lycklig för nu ska hon gå på samma skola som storebror, och det är ju helt fantastiskt! ( iaf för henne!)

Hon är för go, i kväll när jag läste en saga för dem så vill hon så gärna att Jonathan ska ligga i hennes säng när jag läser, och ibland så lyckas hon övertala honom!! ( Kvinnliglist, eller hur!!) Och då har hon ju chansen att vara nära och "smygkrama" honom. Hon vill alltid pussas och det har hon lärt sig att DET gör man inte med storebrossan.
Hon kan tala om för Bella ibland att om man pussar Jonathan så blir han jätte arg och lessen, och har man riktig otur så kan man få sig en hurring oxå!
Men idag så fick hon minsann ligga riktigt nära och smygkramas lite och hon sa när jag gick ner :"- Du mamma jag äääälskar Jonathan!!!" Det är väl riktig syskonkärlek.


Nu känner jag att jag har en tendens att bara skriva och skriva och skriva, men bara en sak till...
Onsdag i morgon och då är det viktrapport och boxning, Jiiihooo!!!!
Duschen nästa för jag har motionscyklat i 90 minuter. Har hunnit titta både på House och halva programmet Försvunnen. Tänk vilken bra sak tv och nytta - samtidigt!!!

Kramar!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trist att folk inte stannar när dom kör på nått utan att andra får "städa upp". Tur att det var nån som brydde sig.....

Kram

nettan sa...

jag har sagt det för och säger det igen .. du har ett hjärta av guld....
kram