söndag 8 februari 2009

Morgonstund har guld i mun!

Klockan åtta i morse hämtade syrran mig och vi skulle ut och gå med våra töntstavar, det blev lite ändrade planer då det satt skyltar uppe i Bökeberg att det skulle vara jakt. Inte nått bra alternativ att springa runt i en skog med massa jägare med skarpladdade bössor kanske!
Vi fick styra kosan mot Bokskogen, Torup i stället, där blev det 7km rundan på cirka 80 minuter, helt ok tycker jag. Men stegräknaren jag har den har nog fått fnatt, vi hade bara gått strax under 4000steg och det stämmer inte!!! Jag har en steglängd på 71cm och då borde det vara ca 10000 steg istället. Ja ja jag får kanske införskaffa en annan i veckan.

Jennifer har haft feber hela helgen och får vara hemma imorgon från dagis, hon har haft 39 graders feber i dag så hon får nog ta en dag till i vila. Det är typiskt jag ringde till jobb nu vid 11 tiden, och det första min arbetskamrat sa var -" Du ringer väl inte och sjukar dig!!!?" Då hade just en av de andra ringt och sjukat sig mån, tis. Så typiskt och jag blir så knäpp på mig själv, då säger jag - ja men om det inte alls går att fixa så får du ringa tillbaka, så får jag kolla om syrran kan ta Jennifer!!! Hallå, ska hon ha min sjuka dotter hos sig bara för att jag inte kan stå på mig! Nej, nu får det vara nog, jag är aldrig hemma annars, bara i yttersta nödfall. Det är oftast Peter som är hemma eftersom han kan arbeta hemma ibland, så jag SKA inte ha dåligt samvete.

Sarah: Countrypotatis är helt vanlig fast potatis som du delar i klyftor och lägger i en ungsfastform eller plåten. Sen ringlar man olivolja och strör kryddor över och in i ugnen tills de är gyllenbruna och lite knapriga i kanterna. Jätte gott!

Angående den goda röran Nina bjöd på i fredags, så blev det ännu godare med Persillade krydda i blandningen, vi hade det igår till grönsaksstavarna.

Hej, hej!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas ni får en mys dag i morgon... puss på er båda.