onsdag 22 april 2009

Älskade Onsdag ;O)

Jo, det är faktiskt sant allt har bara varit bra idag!!! Fick visserligen stiga upp redan(!) klockan 07.00 för att fönsterputsaren skulle komma. Sååå nu kan vi se ut genom våra fönster, helt fantastiskt att det kan bli sån skillnad. Men han sa oxå att våra fönster var de som var sämst utav alla fem husen som han var och putsade åt idag!? Ja, ja och sen sa han att våra fönster på bottenplan (6st) tyvärr måste bytas ut för att isolerglasen inte hade sin "gas" kvar och därför blev det kondens mellan de glasen och det skall det inte bli annars. Trist men vi skulle ju byta dom så småningom, men inte nu...
Jonte mår verkligen mycket bättre nu, och han har både gjort läsläxan och matteläxan idag och häromdagen så gjorde han klart frågorna om forntiden. Han är mycket piggare och behöver inte någon smärtlindring överhuvudtaget - skönt! Dessutom så har han börjat äta mer fast käk nu dock inte med hårta kanter typ knäcke och sånt. Han låter inte lika mycket när han sover och det är ju jättebra, möjligtvis nån liten suck eller litet snark. Men det kunde ta nån månad innan det skulle visa den färdiga effekten av op.
VV idag och det blev ett minus - hela -1,5 kilo !!! I´m back on track (igen!!!)
Det funkar bättre om jag rör mig och motionerar mera helt klart, vi får se i nästa vecka hur det har gått...
Har fått städat efter att fönsterputsaren varit här, bytat gardiner i Jennas rum, fixat lite med blommorna och inser att jag MÅSTE byta jord till dom eller ge dom jord vissa har mest ett nät av rötter istället för jord. Slängde tre gröna växter idag, så kanske det blir IKEA imorgon . Då måste jag ringa och se om Nettan är sugen på en kopp kaffe , så kan vi dejta där vi tre "söstrar" (syrran hänger med "where ever I go"...)
Jo, det har varit boxning oxå, kanonpass idag trots att jag är väldigt besviken på att Patrik har övergett onsdagspassen(instruktören då). Så pass att vi funderar att kolla hur svedala gif´s och Rehab´s fitnessboxning är och då kan vi troligtvis gå mer än ett pass i veckan, vi får se...

Kram, kram vi höres kanske imorgon!!!!

2 kommentarer:

sarah sa...

Härligt med vikten!!! Grattis!! Kepp on going!!! Kram

nettan sa...

ska ni nu överge mig när jag beslutat mig för att stanna kvar..fy skäms... skämt och sido... kolla till mig med... ikea nej tack en annan fattig måste jobba... kram