torsdag 2 april 2009

Inneboende Chila

Ikväll så har jag jobbat och då har Kricka & Chila varit borta hos syrran under tiden. Kidsen har blivit passade där oxå eftersom Peter har varit på styrelsemöte.
Det blev minsann lie struligt i kväll då Peter var sen från jobb och han ringde till dagis i tjugo, trettion minuter utan att dom svarade. Slutade med att jag fick sticka från jobb och hämta Peter som var halvägs från Lund bara och dagis stänger klockan sex. Dom hade lagt in telefonen och hörde den inte, och satt på trappan och väntade eftersom Jennifer var sista barnet på dagis idag!
Ja, ja det löste ju sig som sagt och Jenna fick komma in en liten stund på jobb och hälsa på.



En bild på Kricka från en klövvilts jakt, hon blev rejält skitig det vill jag lova!! Men hon var helt salig och jag med för den delen;O)



Här är Chila, Krickas mamma som är inneboende hos oss nu när Axa har sina valpar. Det blir nog "hemgång" till helgen. Det var rätt kul när jag kom och hämtade Chila och Kricka hos syrran nu i kväll efter jobb. För när jag kom så stack både Chila och Kricka rätt ut och ställde sig vid grinden när vi skulle åka hem, konstigt Chila visste att hon skulle med oss idag med. Men hon är vansinnigt morgontrött, jag har ju tagit upp kidsen nu två morrnar när Peter varit bortrest och då har hon tittat på mig när jag gått upp 05.20 som om jag inte var klok. Ska vi gå upp nuuuu!!!?
Hon har jag minsann fått kalla på för att hon skulle komma ner och få frukost ;O)

Jag har varit hos frissan idag och blev jättenöjd! Hade tänkt förstärka mitt röda hår, ( det blir mindre och mindre rött för varje år tycker jag, tyvärr.) men det blev blekta slingor istället och klippning naturligtvis. Jag går till en tjej som heter Petra på en salong här hemma, jätteduktig.
Men jag började dagen med frukost hos Katta och Dennis och lite snack innan frissan så klart, jag tycker att vi träffas alltför sällan. Får se till att ordna med en grill kväll nu när det är avsevärt varmare väder.

Sarah: Jag har gått ner totalt 13,9 kg sen i nov/dec 2008 och innan dess så har jag gått ner 26 kg, vilka jag dock pendlat upp och ner några kilon fram till i fjol.

Ha en bra kväll och krama varandra...

Inga kommentarer: